یزد ، در انتظار بهره برداری از ۳ شهرک کشاورزی

یزد(پانا)- دبیر شورای راهبردی شهرک‌های کشاورزی استان گفت: سال آینده ۳ شهرک کشاورزی در استان به بهره برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
یزد ، در انتظار بهره برداری از ۳ شهرک کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سجادی پور افزود: زیرساخت‌های لازم برای دو شهرک کشاورزی چاهک و مروست آماده شده و این واحد‌ها پس از جذب سرمایه گذار حداکثر تا انتهای سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ هکتار از شهرک ارنان به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: بخش عمده‌ای از این شهرکهای کشاورزی نیز در حال احداث است و حداکثر تا نیمه سال آینده ، ۲۴ هکتار آن به بهره برداری می‌رسد.
دبیر شورای راهبردی شهرک‌های کشاورزی ادامه داد: همچنین سال آینده کار عملیاتی بقیه شهرک‌های کاکتوس پس از مراحل تامین زمین و زیرساخت‌ها شروع می‌شود.
وی گفت: براساس مصوبات سفر ریاست جمهوری باید ۱۱ شهرک تولید کاکتوس و گیاهان زینتی به مساحت ۱۱۰ هکتار در استان احداث شود.
سجادی پور افزود: در حال حاضر در استان یزد ، ۷ مجتمع‌گلخانه‌ای با هزار و ۶۹۰ هکتار کشت‌های گلخانه‌ای ، ۴۹۰ تن تولید دارد که این میزان ۲۲ درصد تولیدات گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است .
دبیر شورای راهبردی شهرک‌های کشاورزی استان گفت: در سال جاری ۱۰۵ هکتار گلخانه جدید احداث شده است که احداث شهرک‌ها به روند توسعه شهرک‌های کشاورزی و ایجاد اشتغال فارغ التحصیل محور کمک می‌کند.
عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این نشست ، پیگیری تامین زیرساخت‌ها از جمله گاز و آب، برگزاری نشستی بادستگاه‌های حمایتی و اولویت دادن اشتغال برای فارغ التحصیلان، بانوان و افراد بومی در این شهرک‌ها را لازم و ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار