مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

آغاز توزیع شیررایگان در مدارس هرمزگان

هرمزگان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از آغاز مرحله اول توزیع شیررایگان برای 320 هزار دانش آموز مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و متوسطه اول استان هرمزگان از اول بهمن ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع شیررایگان در مدارس هرمزگان

موسی دادی زاده سرخائی در آئین نمادین آغاز توزیع شیر رایگان استان هرمزگان که در دبستان دخترانه محبوبه دانش ناحیه دو بندرعباس برگزارشد، گفت: مرحله اول توزیع شیر رایگان از اول بهمن ماه 98 در22 منطقه استان هرمزگان آغاز شده که 320 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد .

وی افزود: در این مرحله 20 نوبت شیر در مدارس به صورت یک روز در میان توزیع می گردد و مدارس به گونه ای برنامه ریزی داشته باشند که دانش آموزان در زنگ تفریح دوم، این شیر را میل کنند .

دادی زاده ضمن بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار لازم، توزیع شیر در مرحله دوم نیز ادامه پیدا می کند، ادامه داد: در مرحله دوم نیز 40 پاکت شیر در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و در مجموع 60 پاکت شیر در مدارس تا پایان سال تحصیلی در بین دانش آموزان توزیع می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: جامعه هدف ما کلیه دانش آموزان پیش دبستانی، ابتدائی و متوسطه اول مدارس شهری و روستائی سراسر استان هرمزگان است .

دادی زاده اضافه کرد: مطابق تحقیقات انجام شده در دفتر وزارت آموزش و پرورش در برخی استانهای کشور دانش آموزان با برخی مشکلات تغذیه ای مواجه بودند که استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های هدف قرار گیرفته است و توزیع شیر از امروز اول بهمن ماه 98 به صورت نمادین آغاز و به تدریج در تمام استان توزیع می گردد .

این مسئول گفت: برای سلامت و شادبی دانش آموزان مصرف شیر ضروری است بنابراین باید تلاش کرد تا فرهنگ استفاده از شیر در خانواده ها ارتقاء یابد و میزان سرانه شیر در استان افزایش یابد و به میانگین مصرف شیر در کشور و جهان نزدیک تر شویم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار