یخنگوی شورای شهر در گفت‌وگو با پانا

بودجه شهرداری تهران در شورا آسیب‌شناسی و اولویت‌بندی می شود

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران درباره ماموریت کمیسیون‌های تخصصی شورا در زمینه آسیب‌شناسی حوزه‌های مربوطه و اولویت‌بندی بودجه شهرداری توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بودجه شهرداری تهران در شورا آسیب‌شناسی و اولویت‌بندی می شود

علی اعطا در گفت‌وگو با پانا درباره جلسه اخیر کمیسیون تلفیق درباره اولویت‌بندی بودجه شهرداری تهران اظهار کرد: قرار است چند جلسه‌ کمیسیون تلفیق داشته باشیم و هر کمیسیون مسایل مربوطه را مطرح و آسیب‌شناسی کند و وضع حوزه‌های مربوطه طبق برنامه پنجساله مطرح شود و بعد اولویت‌بندی صورت بگیرد که در جلسه اخیر صرفا چهار کمیسیون به آسیب‌شناسی رسیدند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون در برخی بخش‌ها احساس می‌شود انتظاراتی که کمیسیون‌ها و شورا از شهرداری دارند برای اینکه طبق برنامه و بودجه مصوب سال 98 عمل شود برآورده نشده است و شهرداری طبق برنامه پیش نرفته است و این موضوع در آسیب‌شناسی مطرح شده است و چند دلیل دارد. یکی این است که شاید تعدد اولویت‌ها باعث می‌شود وقتی روی چند اولویت مشخص تاکید نمی‌کنیم پراکندگی در وقت و انرژی اتفاق می‌افتد و تمرکز روی چند مورد خاص پیش نمی‌آید و این مساله است.

وی افزود: دوم این است که اعضای شورای شهر نسبت به اولویت‌های حوزه‌های دیگر لازم است که بیشتر مطلع و در جریان باشند، یعنی هر 21 عضو شورا نسبت به اولویت‌های هر کمیسیون هم صدا باشند و پیگیری کنند. احساس کردیم که آسیب این است که چنین فضایی را نداریم. مورد سوم نیز این است که در تحقق بودجه با یکسری مشکلاتی در شهرداری مواجه هستیم و این باعث شده شهرداری در تشخیص اولویت‌ها و کارهایی که باید طبق بودجه و برنامه انجام می‌داده دچار چالش و مشکل شود.

اعطا تاکید کرد: مساله چهارم مقاومت برخی مدیران ارشد در شهرداری نسبت به برخی مصوبات شورا است که در نهایت در جلسه اخیر به این جمع‌بندی رسیدیم که جلسات فوق‌العاده و فشرده‌ای در کمیسیون تلفیق داشته باشیم. کمیسیون تلفیق نیز متشکل از هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌هاست و برای اینکه مباحث را باز کنیم تاکید کردیم که هر کمیسیون آسیب‌شناسی از حوزه خود را ارائه دهد و پیشنهادات را مطرح کند تا درباره اولویت‌ها یکبار دیگر براساس برنامه و بودجه به تصمیم برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار