اجرای طرح ملی «بازی و یادگیری» در سطح مدارس لرستان

لرستان(پانا) معاون آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح ملی «بازی و یادگیری» در سطح مدارس این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی «بازی و یادگیری» در سطح مدارس لرستان

به گزارش پانا، سید عیسی سهرابی در آئین افتتاح پروژه ملی بازی و یادگیری در دبستان قلم چی شهرستان دورود، گفت: پروژه بازی و یادگیری از طرح‌های تحولی در دوره آموزش ابتدایی است که مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود تا زمینه نشاط و شاداب سازی مدارس دوره ابتدایی فعال‌تر شود.

وی، افزود: بازی‌های فکری که می‌تواند دانش‌آموزان را به تفکّر، خلّاقیت و فعالیت‌های بدنی وادار کند، باید در مسیر آموزش قرار گیرد.

معاون آموزش و پرورش لرستان، تاکید کرد: دانش آموزان باید در کنار بازی‌های فکری، در فضایی که مناسب بازی‌های حرکتی است و امکان جنب و جوش دارند به فعالیت بپردازند، در غیر این صورت در آینده با یک نسل و بی تحرک مواجه خواهیم بود.

سهرابی با بیان اینکه پروژه «بازی و یادگیری» دانش آموزان را به محیط مدرسه و کلاس درس علاقه مند می‌کند، عنوان کرد: زمانی که دانش آموزان به مدرسه علاقه مند شدند، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه «بازی و یادگیری» نباید به خانواده‌ها هزینه و بار مالی تحمیل کند، تصریح کرد: در انتخاب بازی‌ها رعایت مسائل ایمنی و سلامت دانش آموزان و استانداردهای لازم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه این پروژه در راستای ایجاد شور و نشاط و شاداب سازی مدارس اجرا می‌شود، بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل معلمان تربیت بدنی در اجرای پروژه تاکید کرد. ‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار