ربیعی: دولت تمام امکاناتش را برای امداد رسانی به مناطق سیل زده بسیج کرده است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت در جریان سفر به جنوب سیستان و بلوچستان و بازدید از مناطق سیل‌زده نیکشهر گفت: دولت برای جبران خسارت‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و تمام امکانات را برای امدادرسانی به مردم بسیج کرده و مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف بلوچستان حضور دارند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی: دولت تمام امکاناتش را برای امداد رسانی به مناطق سیل زده بسیج کرده است

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در دیدار با مردم سیل‌زده شهرستان نیکشهر اظهار داشت: بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک بهتر می تواند به حل آنها کمک کند برای همین مسوولان ارشد در مناطق مختلف روستایی حضور پیدا کرده اند.

فرماندار نیکشهر نیز اظهار داشت: در بارندگی های کم سابقه اخیر در حوزه نیکشهر چندین پل تخریب و به زیرساخت ها خسارات زیادی وارد شده و تاکنون راه بسیاری از روستاها به مرکز شهرستان نیکشهر بسته شده و هنوز بازگشایی نشده است.

ضیا الحق هاشمزهی افزود: روستاهای توتان مهمدان، داروکان، گرگان، کوچینک، چاهان، هنزم زیردان، سرگوست، دستگرد راه مناسبی برای تردد ندارند و خودروهای کمک دار در حال تردد و خدمات رسانی هستند.

وی گفت: امدادرسانی هوایی نیز آغاز شده و برق و تلفن نیز در بیشتر مناطق وصل شده و در حال برآورد خسارت سیل هستیم.

وی از نیروهای مردمی و خدمات رسان دولتی خواست کمک ها را براساس برنامه ریزی و هماهنگی فرمانداری و بخشداری ها به مردم ارسال کنند تا به نیازمندان واقعی برسد و اینگونه نباشد که در برخی نقاط چندین بار کمک ارسال و در برخی نقاط هیچ کمک رسانی انجام نشود.

فرماندار نیکشهر از امدادرسانی هوایی نیروهای امدادرسان و حضور مسوولان ارشد دولت در منطقه محروم و سیلزده نیکشهر قدردانی کرد.

دکتر ربیعی، سخنگوی دولت همچنین امروز در شهر چابهار و با حضور در آشپزخانه انجمن طلوع بی نشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نخستین پرس غذای گرم این گروه را برای سیل زدگان چابهار کشید.

اعضای انجمن طلوع بی نشان با همکاری جمعیت هلال احمر از امروز روزانه ۹ هزار پرس غذای گرم را برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان طبخ و در روستاهای دشتیاری، پلان و عورکی و پیرسهراب چابهار توزیع می کنند.

بارندگی کم سابقه ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری سبب طغیان رودخانه‌ها، سرریز سدها و جاری شدن سیلاب در شهرستانهای چابهار، نیکشهر، قصرقند، کنارک و دلگان خسارات زیادی به زیرساختها، اراضی کشاورزی، شبکه های راه، آب، برق و مخابرات، واحدهای مسکونی و غیره وارد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار