معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهکیلویه و بویر احمد خبر داد:

مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله در شهر سی سخت برگزاری می شود

خبرگزاری پانا:معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کهکیلویه و بویر احمد از اجرای مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله در شهر سی سخت به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کورش امیدی پور با اشاره به اینکه همه ساله هفته سوم مهرماه ( 21-15مهرماه) به عنوان هفته کاهش اثراث بلایای طبیعی نامگذاری می شود و روز بیستم مهر ماه نیز با همین نام در تقویم ملی ما به ثبت رسیده است،هدف از برنامه های این هفته را ارتقاء سطح آگاهی و دانش آحاد مختلف جامعه در خصوص حوادث و بلایای طبیعی دانست.

وی با اشاره به نقش آموزش عمومی و همگانی مردم در زمینه نحوه رویارویی با بلایای طبیعی وکاهش آثار و تبعات زیانبار حوادث، یکی از برنامه های این هفته را اطلاع رسانی وسیع در سطح شهرها و مناطق استان دانست و گفت با بهره گیری از شیوه های مختلف نظیر نصب پلاکارد، بنر و استفاده از رسانه های ارتباط جمعی به ویژه صدا و سیما برای ایجاد حساسیت در مردم و یادآوری این نکته که "حادثه خبر نمی کند و هرلحظه امکان وقوع دارد" می باشد .

امیدی پور با اشاره به اجرای مانورهای مختلف را در این هفته در راستای ارزیابی و میزان آمادگی دستگاههای امداد رسان گفت:مانورهای امداد و زلزله در شهرستانهای دنا و کهگیلویه،امداد جاده ای و اطفای حریق در شهرستانهای باشت و گچساران و اسکان اضطراری در شهرستان بهمئی برگزار می گردد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری به توزیع 70هزار برنامه هفتگی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی حاوی نکاتی در خصوص حوادث و پیامهای هشداردهنده و آگاهی بخش با همکاری آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق در این هفته اشاره کرد وافزود:بدون تردید ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان و انتقال این یافته ها به خانواده های خود تأثیر بسزایی در افزایش آگاهی عمومی در خصوص حوادث در جامعه خواهد داشت.

امیدی پور افزود: از ائمه محترم جمعه شهرها نیز درخواست شده است تا در جمعه پایان هفته جاری در خطبه های نمازجمعه نیز به موضوع بلایای طبیعی اشاراتی داشته باشند تا از این رهگذر نیز مردم به نقش و اهمیت و حساسیت موضوع بیشتر پی ببرند.

ایشان در پایان از مردم ومسئولین خواست تا همه تلاش خود را در خصوص نهادینه نمودن فرهنگ ایمنی در جامعه به کار گرفته و به خصوص در مقاوم سازی و ایمن سازی در ساخت و سازها نهایت دقت وحساسیت را به خرج دهند و از مهندسین و ناظرین درخواست کردند تا در این زمینه کاملا مسئولانه برخورد نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار