آل هاشم:هرچقدر می توانیم شهدا را یاد کنیم

تبریز(پانا) - امام جمعه تبریز در همایش علمی شهدای ۲۷ دی در دانشگاه تبریز گفت: ما هر چقدر بتوانیم باید شهدا را یاد کنیم و مخصوصا شهدای دانشگاه تبریز که در یک روز حساس در دانشگاه فنی شهید شدند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آل هاشم:هرچقدر می توانیم شهدا را یاد کنیم

آل هاشم افزود: شهدا انسان هایی برجسته و نخبگان بودند و فعالیتهای چشمگیر انجام می دادند که توسط عوامل نفوذی شناسایی شده و به شهادت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: اگر این عزت را امروز در کشور داریم به برکت خون شهداست و اگر در مجامع بین المللی از اقتدار ایران سخن به میان می آید از خون شهداست.

وی گفت: نمونه هایی از شهامت ها، شجاعتهاو فداکاریهای سردار سلیمانی در ایران و کشورهای مسلمان برای همیشه ماندگار شد .او فداکاریهای زیادی را برای کشورمان انجام داده بود و شهادتش هم موجب برکت اسلام و ایران شده است.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فداکاریهای سردار سلیمانی افزود: در هفت شهر در عراق و ایران ۲۵ میلیون نفر در مراسم تشییع جنازه او شرکت کردند .اگر چه اثر خون شهید سلیمانی و شهادت مضلومانه و غریبانه او یک واقعه ی بیدار کننده و هشدار دهنده شد ولی مراسم خاکسپاری و تشییع جنازه ها به مرگ بر آمریکا تبدیل شد.

وی ادامه داد: یکی از رموز موفقیت سردار سلیمانی عدم وابستگی به جناح ها بود و دیدیم که در مراسم تشییع پیکر وی مردم از هر حزب و جناح و صنف و قومی در کنار هم بودند.این تشییع بعد از ۴۰ سال موجب غافلگیری همه شد.

آل هاشم ضمن اشاره به سوابق درخشان سردار قاآنی گفت: آنچه این روزها کم راجبش سخن به میان می آید جانشینی سردار قآنی است .او یک سلیمانی دیگر است .اوقبل از سردار وارد سپاه شده است و امام (ره) و مقام رهبری اعتماد زیادی به ایشان داشتند.

وی افزود: حادثه تلخ هواپیمای مسافربری اکراین مردم را غمگین کرد و شیرینی تشییع جنازه کم شد. دشمن توانست از این اتفاق بهره برداری کند.ولی باید فراموش نکنیم که این حوادث در جای جای دنیا دیده شده است و آنچه موجب تکدر خاطر عزیزان شده است عدم اطلاع رسانی به موقع دلیل حادثه توسط مسئولین بوده است.

آل هاشم ضمن تاکید بر اینکه علت یابی دقیق این حادثه زمان بر است گفت: در اتفاقات مشابه دیده شده است که اطلاع رسانی دلیل سقوط هواپیما گاهی سالها طول کشیده است.پس نباید با این اتفاق عملکرد قابل تحسین سپاه را زیر سوال ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار