زینی‌وند: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در هر جامعه است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی مهم ترین رسالت آموزش و پرورش را تقویت خداباوری، علم‌آموزی و آموزش مسوولیت‌پذیری دانست.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در هر جامعه است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند در جلسه شورای آموزش و پرورش و در جمع موسسان مدارس غیرانتفاعی قزوین که در سالن تربیت‌معلم شهیدرجایی برگزار شد، گفت: «مسیر رشد، توسعه و بالندگی کشور از آموزش نیروهای انسانی می‌گذرد. همه می‌دانیم که بدون یک آموزش و پرورش پویا نمی‌توان به رشد و توسعه در ابعاد مختلف دست یافت.»

او افزود: «آموزش‌ و پرورش فقط تعلیم و آموزش نیست، بلکه مهم‌ترین کارکردها و ماموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت مربوط به حیطه تربیت و رشد شخصیت دانش‌آموزان است. مهم‌ترین وظیفه ما تربیت نیروی انسانی و جهت‌دهی به آن‌ها برای رساندن کشور به مراتب رشد و توسعه در سطوح عالی و در همه ابعاد است. مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش تقویت خداباوری، علم‌آموزی و آموزش مسوولیت‌پذیری است»

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش در جامعه یک نکته اساسی و کلیدی به شمار می‌رود، گفت: «آینده خوب از آن جامعه‌ای است که نظام آموزشی آن بتواند نیروها را به بهترین شکل آموزش و سامان دهد.»

زینی‌وند گفت: «سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در هر جامعه است و هر کشوری که در این مسیر وارد شده در تمام ابعاد رشد پیدا کرده است.»

او بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و نهادهای مردمی در پیشبرد اهداف آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: «در هیچ جای دنیا تمام هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست و ۷۰ درصد هزینه‌ها ازآن آموزش و پرورش بوده و برای تامین سایر هزینه‌ها از مشارکت مردم استفاده می‌شود.»

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی با بیان اینکه تعلیم و تربیت مقدم بر توسعه است، افزود: «اگر فهم مشارکت و تعریف آن بین همه مدیران اجرایی کشور و مردم ایجاد شود نتایج خوبی را برای جامعه به همراه خواهد داشت. آموزش و پرورش مردمی و همگانی باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار