با مردم صادقانه سخن بگوییم

تهران (پانا) - انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه هواپیمای اوکراینی ضمن ابراز همدردی خواستار اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف از سوی مسوولان برای مردم شدند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
با مردم صادقانه سخن بگوییم

به‌گزارش ایسنا در بخش‌هایی از این بیانیه که خطاب به «ملت شریف ایران، خانواده‌های محترم داغدار، دانشگاهیان ارجمند و هموطنان مهاجر» منتشر شده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به‌عنوان دو تشکل سیاسی دانشگاهی اساتید دانشگاه‌های ایران نوشته‌اند: ضمن ارج نهادن به خدمات و تلاش‌های ارزنده مجموعه پرسنل و نهادهای نظامی-امنیتی کشور که در مسیر تأمین امنیت و دفاع از منافع و قلمرو کشور جانفشانی می‌کنند؛ بر این باوریم که در بروز این فجایع، عدم‌هماهنگی عاملی کاملا مؤثر بوده است و معتقدیم مسئولان‌عالی کشور و نهادهای نظامی باید این رویکردها را اصلاح کنند.

صادرکنندگان این بیانیه معتقدند: باوجود توجیهات و اما و اگرهایی که در مورد خطای انسانی بودن این واقعه اسف‌بار وجود دارد که البته امیدواریم دیگر شاهد این‌گونه خسارت‌ها نباشیم و در پرتو رعایت این مهم، احتمال تکرار این فجایع ناگوار به‌شدت کاهش یابد؛ اما کتمان اطلاع‌رسانی و نوعی پنهان‌سازی این خطا را به هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نمی‌دانیم.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به خسارت نوع اطلاع‌رسانی در مورد این حادثه بر اعتماد مردم بر «رسانه‌ها و نهادهای ملی» تاکیده کرده‌اند: ما انتظار داریم هرچند با تأخیر در خصوص این فاجعه با مردم صادقانه سخن بگوییم، در این اقدام خود صادق باشیم و شاهد بعضی تناقض گویی‌ها در مسئولین ذیربط نباشیم. در همین راستا است که انتظار داریم نهادهای ذیربط اعم از نهادهای انتظامی-امنیتی، نظامی و قضایی حقایق ماجرای حوادث آبان ماه گذشته را نیز در گزارشی شفاف و صادقانه ارائه دهند.

این دو تشکل سیاسی در پایان نوشته‌اند: ما ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های عزادار بر ضرورت دلجویی و جبران خسارت مردم آسیب‌دیده از رخدادهای اخیر تأکید داریم و در همین راستا، بر این باوریم، مراسم ختم و بزرگداشت جانباختگان این حوادث باید به نحو شایسته و درخور، با شکوه و طبق نظر خانواده‌های عزادار برگزار شود. بدین‌منظور این دو تشکل دانشگاهی به‌عنوان صاحب عزای فرزندان معنوی خویش مایل‌اند، مجلس ترحیم و یادمان جانباختگان این هواپیما را در یکی از مکان‌های متناسب با شأن آن عزیزان در تهران برگزار کنند و ضمن درخواست از مسئولین ذیربط برای همراهی و مساعدت در برگزاری این مراسم، از خانواده‌های محترم آن عزیزان می‌خواهیم ما را در این امر بزرگ همراهی و راهنمایی نمایند. ان‌شاالله پس از هماهنگی با مسئولین مربوط، زمان و مکان این مراسم به اطلاع دانشگاهیان ارجمند و مردم عزیز خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار