نگاهی به فیلم‌های بخش نگاه نو (۱۰)

«لباس شخصی»: داستانی از تاریخ حزب توده

تهران (پانا) - فیلم « لباس شخصی» به کارگردانی و تهیه‌کنند‌گی حبیب والی‌نژاد روایتی مرتبط با فعالیت حزب توده در دهه ۶۰ ایران است و از این منظر می‌تواند یکی از فیلم‌های جنجالی جشنواره سی‌وهشتم محسوب شود.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
«لباس شخصی»: داستانی از تاریخ حزب توده

امیر عباس ربیعی جزو فیلمسازانی کار اولی است که با سرمایه‌گذاری سازمان رسانه‌ای «اوج» اولین تجربه‌اش را در ویترین جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر رونمایی می‌کند. ربیعی پیش از این کارگردان فیلم بلند داستانی «بعد از ظهر» را در کارنامه خود داشته است.

در خلاصه داستان «لباس شخصی» آمده است: «بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست. به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!» این خلاصه داستان اما زمانی کنجکاوی‌برانگیز شد که اولین تصاویر از فیلم منتشر و مشخص شد سازمان اوج در ادامه پروژه‌های جنجالی سال‌های اخیر خود در حوزه روایت تاریخ معاصر این بار نیز دست بر روی یک مقطع حساس تاریخی گذاشته است.

مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمود نژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری.

از نکات قابل توجه درباره فیلم «لباس شخصی» ترکیب حرفه‌ای عوامل پشت دوربین آن به‌رغم کار اولی بودن کارگردان است. عوامل پشت صحنه این فیلم سینمایی در مجموع بیش از ۱۲ سیمرغ و جایزه سینمایی معتبر را در کارنامه خود دارند.

«لباس شخصی» از آنجا که با سرمایه‌گذاری سازمان «اوج» به ویترین جشنواره راه پیدا کرده احتمالاً به‌صورت ویژه‌تر زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، به خصوص که پروژه‌های این سازمان در سال‌های اخیر غالباً جزو آثار خبرساز جشنواره فجر بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار