نگاهی به فیلم‌های بخش نگاه نو (۵)

«دشمنان»: فیلمی درباره تنهایی

تهران (پانا) –- فیلم «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده و تهیه‌کنندگی مجید برزگر درباره نیاز انسان به تنهایی و حفظ حریم شخصی است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
«دشمنان»: فیلمی درباره تنهایی

علی درخشنده پیش از این به عنوان دستیار اول کارگردان در فیلم‌های مختلفی از جمله «یک شهروند کاملاً معمولی» حضور داشته است. درخشنده حالا برای اولین تجربه خود در زمینه کارگردانی فیلم بلند داستانی دست روی یک داستان اجتماعی گذاشته است.

در خلاصه داستان رسمی این فیلم سینمایی آمده است: «آدم فکر می‌کنه هر چی سن و سالش بالاتر میره قوی‌تر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.»

درخشنده خود پیش از این درباره فضای داستانی اولین فیلمش گفته بود: ««دشمنان» فیلمی با موضوع اجتماعی و درباره تنهایی انسان‌ها است. به‌طور کلی تنهایی موضوعی است که همه به نوعی درگیر آن هستند و می‌خواهند یک حریم شخصی و خصوصی داشته باشند اما کمتر چنین موقعیتی برای افراد پیش می‌آید زیرا به محض اینکه کسی تنها می‌شود دیگران می‌خواهند علت را بیابند و ببینند که چرا او تنها است.»

در این فیلم بازیگرانی چون رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی‌غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند حضور دارند.

درخشنده که پیش از این با مجید برزگر کارگردان سینما در فیلم «یک شهروند کاملاً معمولی» به‌عنوان دستیار اول همکاری کرده بود، اولین فیلم بلند خود را به‌تهیه‌کنندگی برزگر کارگردانی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار