نگاهی به فیلم‌های بخش نگاه نو (۳)

«پوست»: یک داستان عاشقانه در فضای سحر و جادو

تهران (پانا) - فیلم «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح یک داستان عاشقانه را با الهام از افسانه‌های محلی در فضایی آمیخته با سحر و جادو تعریف می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
«پوست»: یک داستان عاشقانه در فضای سحر و جادو

«حیوان» فیلم کوتاهی است که همین دو سال پیش تبدیل به نامی مشترک در فهرست برگزیدگان بسیاری از جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی شده بود. فیلم خوش ساخت و به‌شدت سینمایی که نام دو برادر به‌عنوان کارگردان پای آن ثبت شده بود.

بهمن و بهرام ارک دو کارگردان جوان سینمای ایران هستند که با ساخت فیلم کوتاه «حیوان» موفقیت‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور کسب کردند. حالا این دو استعداد برخاسته از شهرستان، اولین تجربه خود در کارگردانی فیلم بلند سینمایی را با «پوست» پشت سر گذاشته‌اند.

موضوع فیلم «پوست» عشق، جادو و خرافه‌پرستی است و درباره خانواده‌ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل می‌شود. از آنجا که «حیوان» فیلمی به‌شدت فرم‌گرا بود، انتظار می‌رود «پوست» هم فضایی مبتنی‌بر فرم داشته باشد.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده این فیلم درباره فضای داستانی آن گفته است: «فیلم «پوست» که یک داستان عاشقانه را با الهام از افسانه‌های محلی در فضایی آمیخته با سحر و جادو تعریف می‌کند تلاش کرده تا عجایب نگاری داشته باشد. این فیلم بدون استفاده از اسامی و چهره‌های شناخته شده، جذابیت‌های زیادی برای مخاطبان دارد و پیشنهادهای جدیدی برای مسیر آتی سینمای ایران ارایه می‌دهد. من معتقدم فیلم «پوست» شروعی برای دوری از انحصار سینمای بدنه و ورود به فضای هنری است.

در این فیلم از بازیگران تبریزی استفاده شده است و طبق گفته بهرام ارک این فیلم به زبان ترکی ساخته شده است. از این نظر رونمایی از فیلم «پوست» می‌تواند تجربه‌ای مشابه فیلم «او (خانه)» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد در جشنواره دو سال قبل را تکرار کند.

از نکات کنجکاوی‌برانگیز درباره داستان و ساختار «پوست» تعلق آن به ژانر وحشت است؛ ژانری که سال‌هاست در سینمای ایران و به‌طور خاص ویترین جشنواره فجر جای خالی آن محسوس بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار