معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به پانا خبر داد:

تشریح برنامه‌‎های اوقات فراغت دانش‌آموزان/استقبال بیش از 3 میلیون دانش‌آموز از کانون‌ها و مدارس قرآن

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشریح برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: برگزاری مراسم اعتکاف، پایگاه‌های اوقات فراغت، کانون‌های فرهنگی، مدارس قرآنی، اردوهای جهادی و طرح نور از جمله برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به موضوع اعتکاف دانش‌آموزی، اظهار داشت: دانش‌آموزان از برنامه‌های تاثیر گذار اعتکاف بسیار استقبال به عمل می‌آورند و این تجربه به ما نشان داد که مراسم پرفیض اعتکاف اگر در ماه رمضان برگزار شود، تاثیرات عمیق‌تری را به دنبال دارد.


وی افزود: از دلایل برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رمضان این است که در این ماه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان آماده روزه‌داری هستند و این مراسم همراه با ماه مبارک رمضان خواهد شد.


هژبری ماه پرفیض رمضان را ماه خود شناسی و عبادت برشمرد و گفت: تجربه این چند سال اخیر به ما نشان داد که اگر مراسم اعتکاف را در ماه مبارک رمضان برگزار کنیم استقبال بیشتری را نسبت به ماه رجب به همراه دارد.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پایگاه‌های اوقات و فراغت آموزش و پرورش بیان داشت: پایگاه‌های اوقات فراغت در مدارس منتخب در حال برگزاری است و با برنامه‌های همچون فوق برنامه و به اصطلاح برنامه‌های علمی ـ آموزشی در جریان است.


انجام 30 هزار برنامه برای پایگاه‌ها


وی در خصوص آمار و ارقام برنامه اوقات و فراغت اظهار کرد: سالی که گذشت بیش از 30 هزار برنامه برای این پایگاه ها انجام شد که از این رقم بیش از 18 هزار پایگاه به صورت فعال و مستمر فعالیت کردند.


هژبری کانون‌های فرهنگی و هنری و مدارس قرآنی را یک عامل جذب برای برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش برشمرد و گفت: بیش از 3 میلیون دانش‌آموز از کانون‌ها و مدارس قرآنی و دیگر برنامه‌های این وزارتخانه استقبال به عمل آوردند.


استقبال 400 هزار دانش‌‍‌آموز از اردوهای جهادی


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اردوهای جهادی بیان داشت: در مجموع اردوهای جهادی، طرح مرمت، بهسازی و زیبا سازی مدارس بیش از 400 هزار نفر دانش آموز استقبال و فعالیت کردند.


وی طرح نور را یک آغاز و یک برنامه فضا سازی دانست و گفت: در یک مقطع آغاز شد و به صورت مستمر ادامه دار خواهد بود و ما به عنوان یک پروژه ادامه دار به این برنامه نگاه می‌کنیم.


اخذ کارنامه قرآنی توسط 2 میلیون دانش آموز


هژبری تصریح کرد: طرح نور مخصوص نهضت قرآن کریم برای دانش آموزان و فرهنگیان بود که بیش از 3.5 میلیون نفر در طرح نور ثبت نام به عمل آوردند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از 3.5 میلیون نفری که در این طرح شرکت کردند بیش از 2 میلیون نفر کارنامه قرآنی اخذ کردند.


وی یکی از اهدف بسیار مهم آموزش و پرورش را تربیت حافظان قرآنی اعلام کرد و بیان داشت: در استان سمنان در یک پروسه 6 ماهه بیش از 110 حافظ کل قرآن کریم تربیت کرد و در تمام استان‌ها به یقین در حال تربیت حافظان کل قرآن کریم هستند.


هژبری در پایان طرح نور را طرحی پر استقبال برشمرد و گفت: از دلایل استقبال زیاد از این طرح متأثر بودن دانش آموزان، اولیاء و مدیران آموزش و پرورش است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار