«شنای پروانه»: اولین تجربه سینمایی یک مستندساز برجسته

تهران (پانا) - «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی یکی از مهم‌ترین فیلم‌های بخش «نگاه نو» در جشنواره 38 فیلم فجر است که خیلی‌ها چشم‌‌انتظار تماشا و ارزیابی آن هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
«شنای پروانه»: اولین تجربه سینمایی یک مستندساز برجسته

محمد کارت از جمله کارگردانان موفق در حوزه سینمای کوتاه و مستند است که از جمله آثار تحسین‌شده آن می‌توان به «بچه‌خور» را داشته است که جوایز مختلفی را به‌دست آورد.

کارت که در تجربه‌های متنوع خود بازیگری مقابل دوربین برخی فیلمسازان را هم تجربه کرده بود، پیش از این به‌عنوان مستندساز، فیلم بلند «معلق» را از پشت‌صحنه فیلم سینمایی «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی ساخته بود. مستندهای «خونمردگی»، «بختک» و «آوانتاژ» هم از تجربه‌های تحسین‌شده کارت در عرصه فیلم مستند محسوب می‌شود.

«در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند»؛ این خلاصه داستان رسمی منتشر شده از اولین تجربه فیلم‌سازی بلند محمد کارت است. فیلمسازی که سال قبل و با فیلم کوتاه «بچه‌خور» توانمندی خود در فضاسازی در جنوب شهر تهران را به اثبات رسانده بود.

جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و آبان عسکری بازیگران این پروژه هستند.

سرمایه گذاری «شنای پروانه» توسط محمدصادق رنجکشان صورت گرفته است، از جمله سرمایه‌گذارانی است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر زیر ذره‌بین اهالی رسانه بود و دو فیلم «متری شیش و نیم» و «سرخ‌پوست» با سرمایه او توانستند مورد توجه مخاطبان جشنواره قرار بگیرند.

حضور رسول صدرعاملی در مقام تهیه‌کننده هم از نکات قابل توجه «شنای پروانه» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار