وزیر آموزش و پرورش در بازدید سرزده از دبستان پسرانه چنگیزپور در منطقه ۱۶ تهران؛

محسن حاجی‌میرزایی خبر داد: تعهد 5400میلیاردی دولت و خیرین برای نوسازی مدارس در بودجه 99

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در راستای بازدیدهای هفتگی خود از مدارس از دبستان پسرانه چنگیزپور در منطقه ۱۶ تهران (منطقه هرندی) بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
محسن حاجی‌میرزایی خبر داد: تعهد 5400میلیاردی دولت و خیرین برای نوسازی مدارس در بودجه 99

محسن حاجی‌میرزایی در این بازدید سرزده بلافاصله در دفتر مدیر مدرسه حاضر شد و جویای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و‌ وضعیت خانواده‌های دانش‌آموزان شد. معصومه منافی، مدیر مدرسه درباره میزان کمک‌های خیرین و‌ حمایت‌هایی که از دانش‌آموزان داشته‌اند توضیح داد و‌ گفت: «این مدرسه 379 دانش‌آموز در 12 کلاس درس دارد که حدود ۲۷۹ نفر از آن‌ها از اتباع افغان هستند. تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس دبستان پسرانه چنگیزپور حدود 37 و 38 نفر است.»

وزیر آموزش و پرورش همچنین جویای وضعیت فیزیکی مدرسه و میزان ارتباط مدرسه با اولیای دانش‌آموزان از دبستان پسرانه چنگیزپور شد و در ادامه در جمع معلمان مدرسه حاضر شد. معصومه منافی، مدیر مدرسه در این دیدار و در حضور وزیر آموزش و پرورش از تلاش معلمان و زحمتی که همه‌جانبه برای دانش‌آموزان می‌کشند قدردانی کرد.

محسن حاجی‌میرزایی از معلمان درباره میزان سابقه و سطح تحصیلات آن‌ها سوال کرد. معلمان باسابقه مدرسه درباره وضعیت دبستان پسرانه چنگیزپور در سال‌های حضورشان در این مدرسه با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردند. آن‌ها از بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس قدردانی و اعلام کردند در مدرسه پسرانه چنگیزپور دانش‌آموزان اتباع زیادی در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند و دانش‌آموزان افغان غالب هستند و همه آن‌ها در شیفت بعد مدرسه هم کار می‌کنند، به همین خاطر معلمان این مدرسه فقط معلم کلاس درس نیستند بلکه مشاور دانش‌آموزان و خانواده‌ها هم هستند.

معلمان همچنین در این دیدار درباره مشکلات و‌ مسائل دانش‌آموزان و مسائل مربوط به مدرسه و‌ کلاس‌های درس و از مسائل دانش‌آموزان افغان و ایرانی صحبت کردند. یکی از این معلمان گفت: «مدارس دخترانه و پسرانه چنگیزپور از امکانات کمی برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. به معلمان نیز باید بسیار توجه شود.»

تحمل و پذیرش دیگران از مهارت‌های مهمی است که باید در مدارس آموزش داده شود

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با معلمان دبستان پسرانه چنگیزپور گفت: «همزیستی و پذیرش تنوع فرهنگی بسیار مهم است. این همزیستی نیاز به آموزش دارد هم به دانش‌آموزان و هم به خانواده‌ها؛ پدیده چندفرهنگی در همه کشورها وجود دارد و تحمل دیگران و پذیرش دیگران یکی از مهارت‌های بسیار مهمی است که باید آموزش داده شود.»

او افزود: «شما معلمان در ظاهر اینجا تدریس می‌کنید اما در عالم واقع فراتر از آموزش هر کدام از این دانش‌آموزان برای شما موضوع یک یادگیری و‌ تجربه بسیار ارزشمندی هستند که به زندگی انسان‌ها غنا می‌دهند.»

محسن حاجی‌میرزایی بر اهمیت تدریس در دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت: «شما معلمان می‌توانید آثار زحمت خود را تا سال‌ها بر روی فکر، ذهن و رفتار دانش‌آموزان ببینید و تثبیت کنید. شما در موفقیت دانش‌آموزان در آینده مشارکت دارید و سهیم هستید. حس خوب داشتن به محیط کار سرمایه بزرگی است و باید تقویت شود.»

سال آینده برای مدارس ابتدایی معلمان تربیت‌بدنی و ورزش تعیین خواهد شد

تهران دومین استان محروم کشور به لحاظ کمبود فضای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه چنگیزپور جزو ساختمان‌های است که باید از نو ساخته شود، گفت: «در تهران وضعیت ساختمان‌های آموزشی مناسب نیست. تهران در رتبه دوم محروم‌ترین استان‌های کشور از نظر فضای آموزشی است. در سال‌های گذشته مسوولان آموزش و پرورش زحمت کشیده‌اند و اکنون ۷۰ درصد مدارس ما باکیفیت هستند هرچند که هنوز ۳۰ درصد مدارس دارای مشکل هستند.»

به زودی امکان مشارکت همه مردم در مدرسه‌سازی فراهم می‌شود

او ادامه داد: «برای سال آینده ۲۷۰۰ میلیارد تومان در بودجه تعهد کرده‌ایم و معادل آن‌ را هم خیرین تعهد کرده‌اند تا بتوانیم در حوزه فضاهای آموزشی بهبود حاصل شود. همچنین در اقدام دیگری همه مدارس را بر روی سایتی معرفی می‌کنیم تا هر کسی با هر مبلغی که می‌تواند مشارکت کنند. مطمانا یکی از اولویت‌های ما بهبود فضای مدارس است و تلاش خود را در این حوزه انجام می‌دهیم.»

محسن حاجی‌میرزایی ابراز امیدواری کرد امسال آخرین سال تحصیل دانش‌آموزان در این مدرسه باشد و برای سال آینده ساختمان دبستان پسرانه چنگیزپور بازسازی شود.

طبق استانداردهای شورای عالی، آموزش و پرورش 240هزار نفر کمبود نیرو دارد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «طبق استانداردهایی که شورای عالی آموزش و پرورش تعیین کرده است ۲۴۰ هزار نفر نیرو کم داریم. مشکلات قدیمی زیادی در آموزش و پرورش وجود دارد و کشور هم در شرایط تحریم است اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از مشکلات بکاهیم.»

محسن حاجی‌میرزایی همچنین خبر داد سال آینده برای مدارس ابتدایی معلمان تربیت‌بدنی و ورزش تعیین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از کلاس‌های درس دانش‌آموزان دیدار و از نزدیک با آن‌ها صحبت کرد. محسن حاجی‌میرزایی از دانش‌آموزان درباره وسائل بازی و امکانات ورزشی دانش‌آموزان پرسید و دستور داد وسائل ورزشی دانش‌آموزان تامین شود. او همچنین میزان رضایت دانش‌آموزان از معلمان و درس‌های آن‌ها را جویا شد. وزیر آموزش و پرورش در کلاس‌های درس برخی از تکالیف مهارت‌محور دانش‌آموزان را مرور و آن‌ها را به انجام فعالیت‌های مهارت‌محور بیشتر تشویق کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از نمازخانه دبستان پسرانه چنگیزپور بازدید و دستور داد تا امکانات موردنیاز برای آن فراهم شود. بررسی وضعیت بوفه دبستان پسرانه چنگیزپور آخرین برنامه وزیر آموزش و پرورش در این بازدید بود.

علی باقرزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این بازدید وزیر آموزش و پرورش را همراهی می‌کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار