اذعان پامپئو به اطلاع نداشتن از زمان و مکان حملاتی که بهانه ترور سردار سلیمانی شد

تهران (پانا) - وزیر خارجه آمریکا به اطلاع نداشتن از زمان و مکان حملات ادعایی که به بهانه واشنگتن برای ترور سردار شهید سلیمانی تبدیل شد، اذعان کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اذعان پامپئو به اطلاع نداشتن از زمان و مکان حملاتی که بهانه ترور سردار سلیمانی شد

به‌گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده بامداد امروز (جمعه) اظهاراتی متناقض با ادعاهای پیشین خود و دیگر مقامات آمریکایی درباره نقشه‌ ادعایی سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حمله به منافع آمریکا در منطقه به زبان آورد.

پامپئو در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با متهم کردن سردار شهید سلیمانی به تلاش برای صدمه زدن به منافع آمریکا در منطقه، اما اذعان کرد که هیچ اطلاعی درباره زمان یا مکان این برنامه‌ها نداشتند. اظهاراتی که با ادعاهای پیشین کاخ سفید و پنتاگون مبنی‌بر «فوری» بودن احتمال انجام عملیات ضد آمریکایی توسط ایران، در تضاد است.

وزیر خارجه آمریکا به خبرنگار فاکس‌نیوز گفت: «شکی نیست که یک سری از حملات فوری توسط قاسم سلیمانی در حال طراحی شدن بود، [ولی] ما نمی‌دانیم دقیقاً چه‌زمانی و دقیقا چه‌مکانی [قرار بود این حملات انجام شود]، اما واقعی بودند».

وبگاه «بیزینس اینسایدر» این اظهارات پامپئو را «اذعان به وجود شکاف‌های بزرگ در اطلاعات [امنیتی] درباره اینکه ایران به‌زودی حملاتی را به آمریکایی‌ها انجام می‌دهد» دانسته و نوشت: «ارزیابی تهدیدی که برای توجیه کشتن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی استفاده شد».

مجری فاکس‌نیوز سپس از پامپئو پرسید اما رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او (سردار سلیمانی) شخصا می‌خواست سفارتخانه آمریکا در بغداد را منفجر کند، پامپئو نیز با طفره رفتن از پاسخ مستقیم به این سوال، مدعی شد: «نیروهای او بودند که همین چند روز پیش به سفارت [آمریکا در بغداد] نفوذ کردند... فکر نمی‌کنم شکی در این باشد که [سردار] قاسم سلیمانی نه‌تنها تمایل داشت علیه نیروها و دیپلمات‌های ما بلکه علیه دیگر کشورهای جهان نیز اقداماتی را انجام دهد».

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) نظامیان تروریست آمریکایی با استفاده از یک فروند پهپاد نقطه‌زن، سردار سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را به شهادت رساندند (+). در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار