درخشش «کامیون» ایرانی در جشنواره بین‌المللی پنج قاره

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «کامیون » به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی هفته آینده در جشنواره بین‌المللی پنج قاره کلکته هندوستان به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش «کامیون» ایرانی در جشنواره بین‌المللی پنج قاره

فیلم «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی که در جشنواره های بین‌المللی آمیانز فرانسه ، دهوک کردستان و فجر توانست جایزه بهترین فیلم و فیلم‌نامه را از آن خود کرده و در بخش‌های متعددی نیز کاندید شود، هفته آینده به دعوت رسمی جشنواره بین‌المللی پنج قاره، در کلکته به نمایش درمی‌آید.

بهروز چاهل مجری طرح این فیلم با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی پنج قاره توسط شورای عالی روابط فرهنگی هندوستان ICCR برگزار می‌شود اعلام کرد: قرار است روز 22 دی‌ماه نشست خبری به‌صورت تخصصی پیرامون این فیلم ایرانی با حضور مدیر خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و اینجانب در شهر کلکته هندوستان برگزار شود.در ۲۳ دی‌ماه نیز در نشست خبری دیگری در شهر دهلی‌، داوران بین‌المللی سینما به تحلیل این فیلم خواهند پرداخت.

بازی بسیار متفاوت آقای سعید آقاخانی و تکنیک کامبوزیا پرتوی برای به تصویر کشیدن روند فیلم در یک کامیون در شرایط سرد زمستان و همچنین فیلم‌نامه جذاب آن، از ویژگی‌های بارز این فیلم بلند است.

سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکه جولا (بازیگر زن کرد)، یعقوب پرسا و رامین راستاد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

مدیریت فیلم‌برداری فیلم «کامیون» برعهده تورج اصلانی بوده و تدوینش را مجتبی خرقه‌پوش برعهده‌گرفته است.

همچنین از دیگر عوامل اصلی فیلم می‌توان به سمیرا شجایی مدیر هماهنگی، بابک اسکندری طراح گریم، بابک صبحی طراح صحنه و میلاد موحدی آهنگساز فیلم اشاره کرد. مجری و سرمایه گزار فیلم کامیون هومن احمدی توفیقی، مدیر موسسه خط سوم است و کامبوزیا پرتوی و محمود آسوده دیگر سرمایه گزاران فیلم هستند.

گفتنی است «کامبوزیا پرتوی» پیش از «کامیون» فیلم‌های سینمایی متعددی همچون «ماهی»، «گلنار»، «بازی بزرگان»، «کافه ترانزیت» و «پرده» را کارگردانی کرده و با این آثار جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی را از آن خود کرده است. وی همچنین نویسندگی فیلم‌نامه‌های دیگری همچون؛ «محمد رسول‌الله»، «شیرک»، «دایره»، «ایستگاه متروک»، «هرشب تنهایی»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «من ترانه 15 سال دارم»، «خیابان‌های آرام» و ... را بر عهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار