استاندار یزد: ظرفیت شهرداری‌ها به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است

یزد(پانا)- ظرفیت شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد برخاسته از رای مردم به درستی استفاده نشده است. این اظهارات استاندار یزد است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد:  ظرفیت شهرداری‌ها به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است

به گزارش مهر، محمدعلی طالبی، استاندار یزد صبح چهارشنبه در یکصد و پنجاهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور که به میزبانی شهرداری یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: نیازمند کلان اندیشی در کشور هستیم و کلان اندیشی مفهومی است که نباید منفعلانه باشد و در تعاریف شهری تنها به گسترش و توسعه شهرها بینجامد.

او عنوان کرد: مفهوم واقعی شهر به نسبت آنچه در کشورهای جهان مطرح است در کلانشهرهای ایران فراموش شده و شهرداری‌ها باید در معنای واقعی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شوند.

طالبی با بیان اینکه وقتی از مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم، لازم است به نسبت همان شهر اقدامات و تصمیماتی در نظر گرفته شود، یادآور شد: شهر یزد دارای ویژگی‌های منحصر به‌فرد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی است و بحث حفظ و حراست از بافت تاریخی از مهمترین رویکردهای آن به شمار می‌رود.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از دلایل نداشتن مدیریت مطلوب در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه نداشتن به ظرفیت‌های نهادهایی همچون شورای شهر و شهرداری‌هاست، تاکید کرد: امروز شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال شده‌اند و به رسالت‌های خود در این زمینه به خوبی پرداخته‌اند.

طالبی با تاکید بر ضرورت توجه جدی مجمع کلانشهرهای ایران به مباحث اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های شهرداری به درستی در این حوزه استفاده شود.

او از شهرداری به عنوان نهاد برخاسته از رأی مردم یاد کرد و گفت: از ظرفیت این نهاد به درستی استفاده نکرده‌ایم در حالی که شهرداری از نهادهایی است که به خوبی می‌تواند در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی ورود کرده و اثرگذاری بالایی داشته باشد.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد: مجمع شهرداران کلانشهرها بتواند شرایط رشد و اعتلای شهرهایی نظیر یزد را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار