برگزاری همایش علمی بزرگداشت امیرکبیر درمدرسه دارالفنون

شهرری (پانا) - همزمان با سالگرد شهادت میرزا تقی خان فراهانی ملقب به امیرکبیر، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش همایش علمی در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش علمی بزرگداشت امیرکبیر درمدرسه دارالفنون

مسعود بهرامی رییس مدرسه دارالفنون و دبیر همایش،در گفتگو باخبرنگارپاناشهرستانهای استان تهران،هدف ازبرگزاری این همایش را بازخوانی اندیشه‌ها، آرمانها و خدمات ارزنده امیرکبیر عنوان نمودواظهارکرد: تجلیل و بزرگداشت مقام والای این شخصیت تاریخی ازطریق مجالس و نشست‌های علمی و آموزشی ملموس‌تر و اثرگذارتر خواهد بود.

او در ادامه افزود: سخنران اصلی این همایش حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

بهرامی بیان کرد: نشست علمی تخصصی امیرکبیر شناسی با حضور ناصر تکمیل همایون پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران، حسین آبادیان عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و جمشید کیان فر پژوهشگر، نویسنده و نسخه پژوه برگزار می شود.

رییس مدرسه دارالفنون تصیرح کرد: کارگاه نقاشی با محوریت زندگی و خدمات علمی امیرکبیر، کارگاه قلم ورزی با عنوان سرمشق‌های امیرکبیر شامل،خوشنویسی، انشاء نویشی، شعر سرایی و داستان نویسی و کارگاه بازی رایانه‌ای با عنوان دارالفنونت را بساز از جمله بخش‌های دیگر این همایش هستند.

اواظهارکرد:شرکت در همایش علمی بزرگداشت میرزا تقی خان فراهانی برای عموم علاقه‌­مندان آزاد و رایگان است و به تمامی فرهنگیان شرکت کننده در این همایش گواهی نامه معتبر حضور اهدا می شود.

مدرسه تاریخی دارالفنون در میدان امام خمینی (ره) تهران و در ابتدای خیابان ناصرخسرو، قرار دارد و از بناهای تاریخی و درردیف میراث فرهنگی و گردشگری است وزمان برگزاری همایش علمی بزرگداشت امیرکبیر را روز پنجشنبه نوزدهم دیماه نود وهشت از ساعت هشت ونیم تا یازده و نیم صبح اعلام شده است.

/ خبرنگار: امجد امیری /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار