معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور:
نقش کلیدی سازمان برنامهوبودجه در توسعه چهارمحال و بختیاری قابل لمس است
شهرکرد (پانا) - معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور با اشاره به توسعه پایدار و جهش اقتصادی چهارمحال و بختیاری، گفت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان قلب تپنده و محور اصلی این فرآیند شناخته میشود.
سالار قاسمی در آیین افتتاح فضاهای آموزشی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی در گندمان با بیان اینکه سالهای اخیر چهارمحال و بختیاری شاهد اجرای پروژههای بسیار ارزشمندی بوده که نتیجه زحمات و تلاشهای مستمر افرادی است که در این مسیر گام برداشتهاند، گفت: این پروژهها نه تنها به بهبود زیرساختها و ارتقاء کیفیت زندگی مردم کمک کردهاند، بلکه نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان ایفا کردهاند.
معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور گفت: در راستای ارتقاء زیرساختهای آموزشی و ورزشی چهارمحال و بختیاری، پروژهای ارزشمند شامل ساخت مدرسه، سالن ورزشی، زمین چمن و خوابگاه در نظر گرفته شده است که مجموع سرمایهگذاری آن بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در فرآیند توسعه و پیشرفت جامعه، هیچ چیزی به اندازه معلمان و تربیت صحیح نسل آینده اهمیت ندارد، افزود: پروژههای زیرساختی نظیر ساخت مدرسه، سالن ورزشی و خوابگاه تنها مقدمات کار هستند و اساس کار بر عهده معلمان قرار دارد. این افراد با دانش، تجربه و تعهد خود میتوانند نقش کلیدی در شکلگیری آینده جوانان ایفا کنند.
قاسمی عنوان کرد: در مجموعه آموزش و پرورش استثنایی، ما با دانشآموزانی مواجه هستیم که دارای ظرفیتها و توانمندیهای بینظیری هستند. هرچند که به این دانشآموزان به اشتباه «معلولان» گفته میشود، اما امروزه با تغییر نگرشها، اصطلاح «توانیابان» به عنوان یک رویکرد مثبت و امیدبخش در جامعه مطرح شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی به دنبال ایجاد یک نگاه بلندمدت و پایدار به فرآیند آموزش و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه هستیم. هدف ما از این رویکرد، کیفیت بخشی به برنامههای آموزشی و تربیتی است تا این دانشآموزان بتوانند به بهترین نحو ممکن از امکانات و فرصتهای موجود بهرهمند شوند.
وی خاطرنشان کرد: امید داریم که در دولت وفاق ملی، با نگاهی جامع و آیندهنگر که مقام عالی وزارت به آن توجه دارد، بتوانیم با همکاری و برنامهریزی صاحبنظران و اندیشمندان، یک نقشه راه دقیق و مؤثر برای چند سال آینده آموزش و پرورش استثنایی ترسیم کنیم.
ارسال دیدگاه