مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌و‌پرورش:

معلم باید تسهیلگر و راهنمای یادگیری دانش‌آموز باشد

خانواده‌ها شرکای اصلی یادگیری هستند

کرج (پانا) - مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: امروز نقش معلم، تنها انتقال‌دهنده دانش نیست، بلکه باید تسهیلگر و راهنمای یادگیری باشد.

کد مطلب: ۱۶۰۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم باید تسهیلگر و راهنمای یادگیری دانش‌آموز باشد

آیین اختتامیه جشنواره علمی-دانش‌آموزی جابربن‌حیان با حضور مدیرکل دبستانی وزارت آموزش‌و‌پرورش،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز، معاون آموزش ابتدایی استان،جمعی از فرهنگیان،کارشناسان،دانش‌آموزان و والدین درکانون امام علی(ع) آموزش و پرورش استان برگزار شد.

رسول جماعتی در این آیین ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: حضور پرشور خانواده‌ها و معلمان درجشنواره جابربن‌حیان نشان از اهمیت بالای تربیت علمی و پرورشی دانش‌آموزان دارد.خانواده‌ها شرکای اصلی یادگیری هستند و باید در کنار معلمان، بستر شکوفایی استعدادهای فرزندان را فراهم کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت چهاردهم افزود: رئیس‌جمهور آموزش و پرورش را به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور می‌داند.طی یک سال گذشته، ایشان بیش از ۴۵ جلسه تخصصی با وزیر و معاونان آموزش و پرورش برگزار کرده‌اند که نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به این حوزه است.نگاه ایشان این است که آینده توسعه و پیشرفت ایران در گرو کیفیت‌بخشی به مدرسه و یادگیری دانش‌آموزان است.»

مدیرکل دبستانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه براهمیت تغییر روش‌های تدریس تأکید و اظهار کرد: امروز نقش معلم تنها انتقال‌دهنده دانش نیست،بلکه باید تسهیلگر و راهنمای یادگیری باشد.دانش‌آموزان باید درگیر حل مسئله شوند تا یادگیری پایدار و عمیق اتفاق بیفتد.این موضوع به‌ویژه در عصر فناوری و هوش مصنوعی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی خطاب به والدین گفت: گاهی ممکن است فعالیت‌های خلاقانه دانش‌آموزان نظم خانه را بر هم بزند،اما باید بدانیم از همین تجربه‌ها و ابتکارات ساده است که استعدادهای بزرگ و دستاوردهای علمی شکل می‌گیرد.جشنواره جابربن‌حیان بهترین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد حتی با وسایل ساده می‌توان پایه‌های خلاقیت و نوآوری را در کودکان تقویت کرد.

جماعتی بااشاره به برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: از مردادماه امسال برنامه‌ای کشوری آغاز شد تا با آموزش مدرسین در استان‌ها و مناطق، بیش از ۳۴۰ هزار مدرسه با روش‌های نوین آموزشی آشنا شوند.این مسیر، آغازگر تحولی بزرگ در نظام یادگیری است و با همراهی معلمان،مدیران و والدین به ثمر خواهد نشست.

در بخش پایانی مراسم، از دانش‌آموزان برگزیده جشنواره جابربن‌حیان و منتخبین جشنواره «اصلاح روش‌های آموزشی و تحول در محیط‌های یادگیری» تقدیر شد.

خبرنگار : دانش‌آموز:ملیکابهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار