معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

دولت پزشکیان مسیر پیشرفت واقعی را از مدرسه می‌گذراند

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولتمردان برای نخستین بار در تاریخ معاصر، مسیر موفقیت کشور را از مدرسه می‌گذرانند؛ مسیری که بازده آن بلندمدت است و قول‌های زودبازده نمی‌دهد.

کد مطلب: ۱۶۰۰۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دولت پزشکیان مسیر پیشرفت واقعی را از مدرسه می‌گذراند

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح «توانا» در زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، دوره ابتدایی را دوره بنیانگذاری و برساخت امنیت ملی دانست.

 حکیم‌زاده در این مراسم که با حضور گسترده مسئولان استانی از استانداری تا دانشگاه فرهنگیان در کانون سهروردی زنجان برگزار شد، این همراهی را نشانه‌ای روشن از عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای مشارکت در تحول آموزشی خواند و تأکید کرد که آموزش و پرورش، اولویت اول استان و استانداری است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به مقایسه رویکرد دولت فعلی با دولت‌های گذشته پرداخت و تصریح کرد: دولتمردان برای نخستین بار در تاریخ معاصر، مسیر موفقیت کشور را از مدرسه می‌گذرانند در حالی که در گذشته دولت‌ها مسیرهای مختلفی را آغاز کردند که معتقد بودند رسیدن به توسعه از مسیر ساخت‌وسازهای ظاهری می‌گذرد.

وی افزود: دولت دکتر پزشکیان، مسیری را انتخاب کرده که بازده آن ممکن است سال‌ها طول بکشد. این دولت، قول ساخت مسکن چندمیلیونی یا ایجاد اشتغال با آمارهای نجومی نداد اما نشان داد که مسیر واقعی پیشرفت از توجه به مدرسه و تربیت می‌گذرد.

بازآرایی مدرسه، ضرورت عصر فناوری امروز است

حکیم‌زاده با تأکید بر ضرورت بازآرایی مدرسه، دلیل آن را تغییر ماهیت دانش‌آموزان امروزی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان امروز شنوندگان مطیع دیروز نیستند و به مدد فناوری جدید، دسترسی بی‌سابقه‌ای به اطلاعات دارند. فناوری به تنهایی در تربیت عاجز است و اگر معلم بخواهد مرجعیت تربیتی خود را حفظ کند باید این بازآرایی به صورت اساسی صورت بگیرد.

وی تحقق تمدن ایرانی اسلامی را منوط به ایجاد «مهر متفاوت»ی دانست که با چرخش‌های تحولی اساسی محقق می‌شود و افزود: باید محیط مدرسه از فضای اداری و رسمی به فضای آموزشی - تربیتی، گرم و پذیرنده تغییر کند، روش تدریس از تأکید بر حافظه‌محوری و فعالیت فردی به تأکید بر کار تیمی و فعالیت‌های گروهی تبدیل شود و روش یادگیری از توجه به یادگیری طوطی‌وار به یادگیری عمیق و پایدار متحول گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین محیط یادگیری باید از محدودیت به کلاس درس به استفاده از فضاهای متنوع یادگیری تغییر یابد، سازماندهی کلاس از چینش سنتی به مدل‌های متعدد و متناسب با کار گروهی تبدیل شود و نحوه تعامل از محیط آمرانه و رقابتی به تعامل مثبت، بازخوردهای سازنده و محیط ارتباط صمیمی متحول گردد.

حکیم‌زاده با اشاره به دیدگاه رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مساله از دید ریاست محترم جمهور، مساله آموزش و پرورش است که نشان‌دهنده نگاه بلندمدت و پایه‌ای دولت برای پیشرفت واقعی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار