معرفی فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۲۷)

«روزی روزگاری آبادان» اولین فیلم آقای بازیگر و منتقد سینما

تهران (پانا) – فیلم «روزی روزگاری آبادان» اولین تجربه فیلم‌سازی «حمیدرضا آذرنگ» است که با بازی فاطمه معتمد آریا و محسن تنابنده در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به مرحله داوری نهایی راه‌یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
«روزی روزگاری آبادان» اولین فیلم آقای بازیگر و منتقد سینما

«روزی روزگاری آبادان» فیلمی به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و به تهیه‌کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی محصول سال ۱۳۹۹ است که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به 16 فیلم نهایی جهت داوری رسیده است.

کارنامه کارگردان فیلم «روزی روزگاری آبادان»
آذرنگ دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است. او برنده جوایز متعدد سینمایی بوده‌است که از این جمله می‌توان به جایزه جشن خانهٔ سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه اشاره کرد. او تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری شده‌است. دو جایزه تئاتر فجر برای بازیگری را (برای بازی در نمایش‌های خون رقصه ۱۳۹۰ و چهار حکایت از چندین حکایت رحمان ۱۳۸۳)، سه جایزه از تئاتر فجر برای بهترین نویسندگی (برای نگارش نمایشنامه‌های «خنکای ختم خاطره» ۱۳۸۸، «دو لیتر در دو لیتر صلح» ۱۳۹۰ و «خیال روی خطوط موازی» ۱۳۸۵) و لوح تقدیر را برای نگارش نمایشنامه «ترن» در سال ۱۳۹۱ از همین جشنواره، دریافت کرده‌است. نمایش «روزی روزگاری آبادان» نوشته و کارگردانی او هم در همین جشنواره (سال ۱۳۸۴) مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. او در دوره‌های متوالی در جشنواره فجر در رشته‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شده. او برای نگارش نمایشنامه «مادر مانده» در جشن اردیبهشت تئاتر ایران (۱۳۸۸) به عنوان نویسنده برتر انتخاب شد و در هفتمین جشن بازیگر تئاتر برای بازی در نمایش‌های «اهل قبور» و «خنکای ختم خاطره» عنوان برترین بازیگر مرد تئاتر سال را از آن خود کرد.

ماجرای فیلم «روزی روزگاری آبادان»
در آبادان، سال 1381 خانواده پنج نفری مصیب چرخیده در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری اش به مواد مخدر است کشمکشی میان آن ها در می گیرد و در اوج تلاش خیری مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آن ها را غافلگیر می کند و ...


عوامل سازنده فیلم
فیلم «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی در فیلم مارکت تولید شده و یکی از شانس های حضور در جشنواره امسال خواهد بود.
این فیلم پس از پایان فیلمبرداری، توسط سپیده عبدالوهاب تدوین شد، بهمن اردلان صداگذاری فیلم را به پایان رساند و ‏‎فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده ، الهام شفیعی ، هیراد آذرنگ نقش های اصلی فیلم را بازی می کنند.
همچنین مسعود سلامی مدیریت فیلمبرداری، عبدالله اسکندری طراح چهره پردازی، سهیل دانش، طراحی صحنه و لباس و بابک اردلان نیز صدابرداریِ «روزی روزگاری آبادان» را بر عهده داشته اند.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:
آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق / بابا سیبیلو / بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو / منصور / تارا / حرف آخر / بچه گرگ دره سیب / پدری / بام بالا / بدون همه چیز / برای مرجان / تک تیرانداز / تی تی / چپ راست / رمانتیسم عماد و طوبا / یقه سفیدها / زد و بند / زالاوا / یدو / ستاره بازی / شیشلیک / روشن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار