معرفی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۱۵)

«برای مرجان»؛ فیلم کارگردانی که یک زمان مستندساز بود

تهران (پانا) - فیلم «برای مرجان» یک درام اجتماعی است که به تهیه کنندگی و کارگردانی «حمید زرگرنژاد» توانست به سی و نهمین جشنواره فیلم  فجر برسد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
«برای مرجان»؛ فیلم کارگردانی که یک زمان مستندساز بود

فیلم سینمایی «برای مرجان» به تهیه کنندگی و کارگردانی «حمید زرگرنژاد» ساخته شده است. از دیگر فیلم‌های سینمایی زرگرنژاد می‌توان به «پایان خدمت» و «ماهورا» اشاره کرد.

کارنامه کارگردان فیلم
حمید زرگرنژاد سال‌ها به عنوان مستندساز در سینما فعالیت کرد و حاصل این سال‌ها ساخت آثاری چون «طعم عشق»، «رنگ خاک»، «روزهای خاکستری»، «ستاره‌های زمینی»، «روز سوم» و... بوده است. او همچنین ساخت فیلم‌های کوتاه «صبح روز امتحان»، «طبقه سومی»، «تا ساعت دو»، «حلقه در خاک» را نیز در کارنامه دارد.
زرگرنژاد که با ساخت آثار مستند و کوتاه و حضورهای بین‌المللی، موفق به دریافت جوایزی شده بود، به سراغ ساخت دو سریال و تله فیلم رفت و پیر جدیدی)، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری کاندید شده بود، تنها موفق به دریافت یک سیمرغ برای بهترین بازیگر مرد شد.
او سالس از آن در سال 1394 نخستین فیلم سینمایی‌اش «پایان خدمت» را کارگردانی کرد. این فیلم برگزیده جشنواره فیلم لندن، کره جنوبی و بغداد شد و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز در بخش نگاه نو حضور یافت و با وجود آنکه در سه بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد (ام بعد و پس از موفقیت «پایان خدمت» به سراغ «ماهورا» رفت فیلمی برآمده از جنوب کشور که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت و در بخش‌های بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری نامزد دریافت جایزه شد. او همچنین برای این فیلم در بیست و یکمین جشن سینمای ایران نیز در دو بخش بهترین موسیقی، متن و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی نامزد دریافت تندیس جشن خانه سینما شد.

ماجرای فیلم «برای مرجان»
«برای مرجان» یک درام اجتماعی است و تمام لوکیشن‌های آن در تهران خواهد بود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «خوشبختی تو یه رابطه یک چیز کاملاً شانسیه، شاید اینکه دیگران از ما بترسند و مجبورشون کنیم که با ما باشن، قابل اطمینان‌تر از این باشه که عاشقمون باشن...»

عوامل سازنده فیلم «برای مرجان»
جمشید هاشم‌پور از بازیگرانی است که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند. پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، برزو ارجمند، فریبا متخصص، علیرضا استادی، رامین راستاد، محمد همایون‌پور، امید روحانی، مریم بوبانی، سپیده غلامی، فرانک حسینی، سهیلا محققی و هانی صالحی دیگر بازیگران این فیلم هستند.
دیگر عوامل «برای مرجان» عبارتند از نویسندگان: حمید زرگرنژاد، سارا غلامی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر تولید: محمد همایون‌پور، طراح صحنه و لباس: محمد محمدی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: محسن حسن‌پور، طراح گریم: الهام اطیابی، صدابردار: امید عاشوری، مدیر تدارکات: توماج گودرزی، منشی صحنه: سمیه شهرآبی، سرپرست و طراح بدلکاری: کیوان رضایی، عکاس: مهدی حیدری.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:

آفتاب نبمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق / بابا سیبیلو / بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو / منصور / «تارا» / «حرف آخر» / بچه گرگ دره سیب / پدری / بدون همه چیز / بام بالا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار