معرفی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۹)

زوج جدید سینمای ایران در فیلم سینمایی تارا

تهران (پانا)- «کاوه قهرمان» با فیلم سینمایی «تارا» به تهیه‌کنندگی سیدغلامرضا موسوی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد که در بخش فیلم‌ اولی‌ها مورد قضاوت و داوری قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
زوج جدید سینمای ایران  در فیلم سینمایی تارا

فیلم سینمایی «تارا» به کارگردانی کاوه قهرمان و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی طی دو مرحله فیلمبرداری شد. بخش اول به علت فصل، در زمستان شروع ولی هم زمان با شیوع کرونا، فیلمبرداری تعطیل شد. بخش دوم، بعد از صدور مجوز برای فیلم‌های سینمایی توسط سازمان سینمایی کشور در خردادماه آغاز شد.

از کارگردان فیلم سینمایی «تارا» چه می‌دانیم؟

او دانش آموخته رشته هنر از دانشگاه هنر تهران است و همچنین فیلمسازی را در آکادمی فیلم آسیا در پوسان کره جنوبی پشت سرگذاشته است. قهرمان در دهه ۸۰ وارد فضای فیلمسازی شد و طی این سال‌ها ۲۸ فیلم کوتاه داستانی، مستند و تجربی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و به واسطه این آثار در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی حضور یافته است. او علاوه بر این به عنوان مدرس در انجمن سینمای جوان و دانشگاه سوره مشغول فعالیت است و بارها به عنوان داور در جشنواره‌های مختلفی چون فیلم کوتاه تهران، جشن مستقل فیلم کوتاه ایران شرکت داشته است.

«تمام چیزهایی که جایشان خالی است»، «معمای شخصی»، «مونولوگ»، «دوردست»، «پروانه خیال»، «لباس ایرانی»، «کودتای ۲۸ مرداد»، «تاریخ، ما، بیهقی» از جمله آثار کوتاه و مستند او هستند.

کاوه قهرمان

«تارا» درباره چیست؟

قهرمان درباره موضوع این فیلم سینمایی گفته است، «تارا» یک فیلم ملودرام، که پی رنگ آن احساسی و متقدم بر شخصیت پردازی است. شخصیت‌ها، شخصیت‌های ساده‌ای هستند که یا خیلی خوب‌اند یا خیلی بد و بیشتر از زبان اغراق آمیز استفاده می‌کنند. این فیلم از لحاظ فرمی متفاوت و سه نوع از زندگی یک زوج را با نام تارا و بهرام به تصویر کشیده است. «تارا» بیشتر یک اثر حسی و درونی است که کشمکش‌های عاطفی اغراق آمیز، نقطه اوج هیجان انگیز و توجه بیشتر به حادثه سازی و تنش است.

در «تارا» چه کسانی را خواهیم دید؟

رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سروش صحت، نازنین فراهانی، مجید نوروزی، معصومه بیگی، مهدی بزرگ‌زاده، سعید آجرلو، مهلا عرب بازیگران این فیلم هستند.

«تارا»، داستان زندگی یک زوج در سه مقطع متفاوت است که همچون رویایی آشفته در هم تنیده‌اند، رویای زنی که در خوابش خود را زنی دیگر می‌بیند. کاوه قهرمان فارغ التحصیل دانشگاه هنر با مدرک کارشناسی ارشد است. او فیلمسازی را از سال ١٣٨٠ با ساخت فیلم کوتاه شروع کرد و تا به حال ۲۸ فیلم کوتاه داستانی، تجربی و مستند ساخته است و «تارا» نخستین فیلم بلند سینمایی اوست.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:

آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره/ ابلق / بابا سیبیلو / بچه های طوفان / بی آبان / آهو / منصور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار