معرفی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۱۸)

روایت یک فیلم طنز در جشنواره فجر؛ «چپ یا راست مسئله این نیست»

تهران (پانا) - رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، سروش صحت و حامد محمدی چهار کارگردانی هستند که در فیلم سینمایی «چپ، راست» کنار یکدیگر قرار گرفتند. این اولین‌بار است که چهار کارگردان و ستاره سینمای کمدی در یک اثر مشترک با هم همکاری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک فیلم طنز در جشنواره فجر؛  «چپ یا راست مسئله این نیست»

«چپ، راست» فیلمی به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم که پیش تولید و تولید آن در دی و بهمن ۱۳۹۸ در سکوت کامل خبری پیش رفت، از جمله پروژه های سینمایی بود که در اولین ساعات اعلام شیوع ویروس کرونا از سمت ستاد ملی مقابله با کرونا، جهت حفظ سلامت و ایمنی هنرمندان و عوامل پروژه در حالی که فقط یک هفته تا پایان آن باقی مانده بود، تصمیم به توقف فیلمبرداری آن گرفته شد و در نهایت ادامه ساخت کار در سال 99 کلید خورد.
منوچهر محمدی، تهیه‌کننده «چپ راست» این فیلم را اثری دانست که در ارتباط با مخاطب موفقیت «مارمولک» را تکرار خواهد کرد و گفت: اولین نسخه تدوین شده فیلم را دیده‌ا‌م و به نظرم اتفاق بسیار خوبی برای سینمای ایران است، چه از حیث مضمون و چه از حیث ارتباط با مخاطب. خوشحالم که نام این فیلم در کارنامه کاری من وارد شد، سوژه بسیار تازه و جدیدی دارد، کمدی بسیار موفقی است و احساس می‌کنم حداقل به نسبت «مارمولک» در برقراری ارتباط با مخاطب تنه به آن فیلم پرمخاطب می‌زند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «چپ یا راست مسئله این نیست.»

کارنامه کارگردان فیلم
این فیلم در ژانر کمدی ساخته شده است. حامد محمدی فیلم‌های طنز دیگری همچون «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «اکسیدان» و «چهار انگشت» را در کارنامه خود دارد. او علاوه بر کارگردانی در زمینه نویسندگی نیز موفق عمل کرده است. نویسندگی آثاری همچون «طلا و مس» و «حوض نقاشی» جزو کارهای مهم وی است.
شروع همکاری محمدی و قاسمخانی به فیلم قبلی وی یعنی فیلم چهار انگشت باز می‌گردد. در انتهای این فیلم شاهد حضور کوتاه پیمان قاسمخانی هستیم. شاید شخصیت او هم بی ربط به نقش قبلی‌اش نباشد.

عوامل ساخت فیلم «چپ، راست»
در فیلم «چپ، راست» شاهد ترکیب متفاوتی از بازیگران هستیم رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی با حضور سروش صحت، ستاره اسکندری، مونا فرجاد، تینو صالحی و محمدرضا مالکی ایفای نقش می‌کنند.
دیگر عوامل این فیلم‌سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، طراح‌صحنه و لباس، سیامک احصایی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پوپک مظفری، مدیرتولید: مجید کریمی، طراح گریم، عظیم فراین، عکاس: محمدمهدی دلخواسته، مشاور رسانه: ملیکا راد.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:
آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق / بابا سیبیلو / بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو / منصور / تارا / حرف آخر / بچه گرگ دره سیب / پدری / بام بالا / بدون همه چیز / برای مرجان / تک تیرانداز / تی تی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار