معرفی فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۱۹)

«رمانتیسم عماد و طوبا»؛ دومین فانتزی «کاوه صباغ زاده»

تهران (پانا) - «کاوه صباغ زاده» سه سال بعد از ساخت فیلم «ایتالیا ایتالیا» که موفقیت‌های چشمگیری داشت، فیلم دوم خود یعنی «رمانتیسم عماد و طوبا» رفت. فیلم‌نامه این فیلم سینمایی در ژانر کمدی، رمانتیک، فانتزی نوشته‌شده و اقتباسی آزاد از کتابی نوشته آلن دوباتن است که توسط کاوه صباغ زاده به نگارش درآمده است. 

کد مطلب: ۱۱۵۷۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
«رمانتیسم عماد و طوبا»؛ دومین فانتزی «کاوه صباغ زاده»

رمانتیسم عماد و طوبا» دومین تجربه کارگردانی «صباغ زاده» بعد از فیلم «ایتالیا ایتالیا» است که توانسته بود نظر سینماگران، منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. فیلم‌نامه این فیلم سینمایی در ژانر کمدی، رمانتیک، فانتزی؛ اقتباسی آزاد از کتابی نوشته آلن دوباتن است که توسط کاوه صباغ زاده به نگارش درآمده است.

کارنامه کاوه صباغ زاده
کاوه صباغ زاده که ابتدا با فیلم «سال‌های خاکستر» در سال 1367 در مقام بازیگر وارد دنیای سینما شد، خیلی زود این فضا را ترک کرد و به سراغ تدوین و دستیاری رفت. او سال‌ها در این عرصه فعالیت کرد و حاصل این حضور در مقام دستیار و برنامه‌ریز آثاری چون «صبحانه‌ای برای دو نفر»، «مارال»، «خانه کاغذی»، «راننده تاکسی» و... بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی دیگر است. اما او علاوه بر این دست‌به‌قلم نیز شد و فیلم‌نامه‌هایی چون «یازده و نیم»، «سر راه لوکیشن»، «نمی‌دونم فردا چی می‌شه»، «خواب‌زدگی»، «برشی کوتاه از یک واقعه» را نیز نوشت که در عرصه فیلم کوتاه تولید شدند و برخی از آن‌ها را خود او کارگردانی کرد. پس از گذشت این سال‌ها درنهایت او سال 1395 در مقام کارگردان نخستین فیلم بلند خود را بانام «ایتالیا ایتالیا» به تهیه‌کنندگی مهدی صباغ زاده ساخت و آن را روانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر کرد. فیلمی که با اقتباس از داستانی کوتاه از «جومپا لاهیری»، نویسنده هندی تبار نوشته شد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر اول زن را برای سارا بهرامی به ارمغان آورد و تندیس بهترین بازیگر زن جشنواره «تامیل» نروژ را نیز از آن او کرد. یک فیلم کمدی، فانتزی که در زمان خود بسیار خوش درخشید.

ماجرای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»
در خلاصه داستان دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان آمده است: «وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبروی هم قرارداد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست»

عوامل ساخت فیلم
حسام محمودی، الناز حبیبی، علی انصاریان، مرتضی علی عباس میرزایی، سام ولی پور، سانیا رمضانی، افرا افشار، سارا مهراد، پرهام گل مهدی بازیگران این فیلم هستند.
مدیر فیلمبرداری:شهرام نجاریان، تدوین: پگاه احمدی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: آرام موسوی، صدابردار: ساسان نخعی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، مدیر تولید: امیر مقدس، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: نادر بهرامی، روابط عمومی: آرزو نصیرپور، مراحل فنی جلوه‌های ویژه بصری: سینا قویدل، جلوه‌های ویژه: ایمان کرمیان، آرش آقابیک، طراح بدلکاری: امیر بدری، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان:مهدی فهیمی، مدیر تدارکات:مهدی روزبهانی.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:
آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق / بابا سیبیلو / بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو / منصور / تارا / حرف آخر / بچه گرگ دره سیب / پدری / بام بالا / بدون همه چیز / برای مرجان / تک تیرانداز / تی تی / چپ راست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار