معرفی فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۲۶)

«روشن» فیلمی با رگه های کمدی

تهران (پانا) - فیلم «روشن» ششمین ساخته «روح االه حجازی» است که با حضور رضا عطاران گمانه زنی ها بر این است که فیلمی با رگه های کمدی باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
«روشن» فیلمی با رگه های کمدی

«روشن» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌الله حجازی و محصول سال ۱۳۹۸ است. در این فیلم رضا عطاران نقش متفاوتی دارد. پیش از این حجازی درباره حضور رضا عطاران در این فیلم گفته بود: «در این کار مجال هر دو وجه کمدی و جدی برای رضا عطاران ایجاد شده و فکر می کنم او هم نقش تازه‌ای را تجربه کرده است. به نظرم رضا عطاران که من اولین همکاری خود را با او داشتم، یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است هم از جهت فضای کمدی که تا به حال در آن کار کرده و هم آنچه در موقعیت‌های جدی خلق کرده است. کار کردن با او به خاطر ویژگی‌های اخلاقی و تکنیکی که در کار دارد، بسیار لذت بخش است.»

ماجرای فیلم «روشن» این است که مرد میان‌سال عشق بازیگرى، نمى‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشى همه‌چیز، تصمیم مى‌گیرد نقشش را بازى کند.

کارنامه کارگردان
روح‌الله حجازی، متولد سال 58 در آبادان و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران است. وی دارای مدرک درجه ۲ (فوق لیسانس) در رشته کارگردانی از وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حجازی فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی او در میان ابرها بود.
زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، زندگی خصوصی آقا و خانم میم و مرگ ماهی از دیگر ساخته های حجازی هستند.


عوامل سازنده فیلم

بازیگران این فیلم رضا عطاران، سارا بهرامی، سیامک انصاری، مسعود میرطاهری، ابراهیم عزیزی، محمد ولی زادگان، مهدی حسینی‌نیا، سرگل لواسانی هستند و موسیقی فیلم را بامداد افشار تهیه کرده است.


گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:
آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق/ بابا سیبیلو / بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو / منصور / تارا / حرف آخر / بچه گرگ دره سیب / پدری / بام بالا / بدون همه چیز / برای مرجان / تک تیرانداز / تی تی / چپ راست / رمانتیسم عماد و طوبا / یقه سفیدها / زد و بند / زالاوا / یدو / ستاره بازی / شیشلیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار