مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

حضور مدیران توانمند، شرط اصلی تحقق اهداف آموزشی است

تهران (پانا) _ مجید پارسا، مدیرکل آموزش و پرورش تهران، در نشست شورای آموزش متوسطه پایتخت بیان داشت : تحقق اهداف آموزشی تنها با حضور مدیران توانمند و برنامه‌محور ممکن است و این مدیران هستند که مسیر رشد، یادگیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را هموار می‌کنند.

کد مطلب: ۱۶۳۶۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیران توانمند، شرط اصلی تحقق اهداف آموزشی است

در نشست شورای آموزش متوسطه پایتخت، مجید پارسا مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به اهمیت نقش مدیران در هدایت و کیفیت‌بخشی مدارس پرداخت و تأکید کرد که حضور مدیران توانمند، عامل اصلی موفقیت نظام آموزشی در تهران است. وی بیان داشت: بدون مدیریت برنامه‌محور و آینده‌نگر، اجرای سیاست‌های آموزشی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

پارسا با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد مدارس در دوره متوسطه گفت: مدارس باید فراتر از آموزش نظری عمل کنند و به کانون توسعه مهارت، خلاقیت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان تبدیل شوند.

 افزود:برنامه‌ریزی منسجم، بهره‌گیری بهینه از منابع و حضور فعال مدیران، پایه اصلی تحقق این مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد :انسجام میان واحدهای آموزشی و اداری ضروری است و بدون هماهنگی، نظارت مستمر و حمایت همه‌جانبه، کیفیت ارائه خدمات آموزشی کاهش می‌یابد. 

وی اظهار داشت :همکاری و هم‌افزایی مدیران مناطق می‌تواند نقطه عطفی در ارتقای عملکرد مدارس و توسعه مهارت‌آموزی باشد.

پارسا همچنین نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف سند تحول بنیادین را تعیین‌کننده دانست و بیان داشت  مدارس باید کانون خلاقیت، یادگیری مؤثر و تربیت مسئولانه باشند.

وی افزود حضور مدیران توانمند و برنامه‌محور، اصلی‌ترین شرط دستیابی به این اهداف است و بدون آن، هر سیاست آموزشی ناقص خواهد ماند.

در ادامه، پارسا با تأکید بر توسعه‌مهارت‌آموزی و تقویت هنرستان‌ها گفت:ارتقای‌ظرفیت‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای یکی از اولویت‌های برنامه هفتم و مطالبات روشن دولت است.

 وی افزود: بهبود برنامه‌ریزی، تجهیزات و توانمندسازی نیروی انسانی، کیفیت آموزش را به بالاترین سطح ممکن خواهد رساند.

 مدیرکل آموزش و پرورش تهران بیان داشت اجرای دقیق سیاست‌های دولت و وزارت آموزش و پرورش در مدارس، غیرقابل چشم‌پوشی است و از مدیران مناطق انتظار می‌رود نسبت به تحقق این سیاست‌ها حساس باشند. میانگین نمرات، کیفیت آموزش و توسعه مهارت‌آموزی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مناطق خواهد بود.

در پایان نشست، سیدرضا میرزاده، معاون آموزش متوسطه شهر تهران، با تأکید بر برنامه‌های کلیدی معاونت آموزش متوسطه گفت: تمرکز ما بر ترمیم نتایج تحصیلی، توسعه متوازن و ارتقای کیفیت مدارس است و با بهره‌گیری از منابع انسانی و امکانات موجود، تلاش می‌کنیم خروجی شایسته‌ای برای نسل آینده تهران فراهم شود.

خبرنگار : محدثه آمره

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار