کارشناس فناوری اطلاعات:

ورود تبلت و لپ‌تاپ به کلاس‌ها می‌تواند مشکل‌ساز شود

ساوجبلاغ (پانا) - کارشناس فناوری اطلاعات در ساوجبلاغ گفت: استفاده از ابزارهای دیجیتال از جمله تبلت و لپ‌تاپ در مدارس، آموزش را آسان‌تر کرده اما در عین حال نگرانی‌هایی درباره تمرکز دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۱۶۱۶۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ورود تبلت و لپ‌تاپ به کلاس‌ها می‌تواند مشکل‌ساز شود

علی محبی در رابطه با هوشمندسازی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار پانا عنوان کرد:«مدارس سراسر کشور در سال‌های اخیر به سمت هوشمن‌سازی کلاس‌ها پیش رفته‌اند.تجهیز مدارس به تبلت‌ها،لپ‌تاپ‌ها و تخته‌های هوشمند،به معلمان امکان می‌دهد مفاهیم درسی را با شیوه‌های تعاملی و تصویری ارائه دهند و دانش‌آموزان نیز بتوانند مطالب را بهتر درک کنند.»

محبی اضافه کرد:« فناوری در مدارس،علاوه‌بر افزایش جذابیت آموزش،مهارت‌های دیجیتال دانش‌آموزان را نیز تقویت می‌کند و آنها را برای ورود به دنیای مدرن آماده می‌سازد.این مهارت‌ها شامل جست‌وجو و تحلیل اطلاعات،یادگیری آنلاین و استفاده درست از منابع دیجیتال است.»

وی هشدار داد:«استفاده بیش از حد یا بدون برنامه از فناوری می‌تواند باعث کاهش تمرکز،وابستگی به ابزارهای هوشمند و کم‌توجهی به مطالعه سنتی شود.به همین دلیل، مدیریت زمان استفاده از این ابزارها و نظارت معلمان بر روند آموزش،اهمیت بالایی دارد.»

وی  بیان کرد:«وقتی معلمان از تخته هوشمند برای تدریس استفاده می‌کنند،درک مطالب راحت‌تر و کلاس جذاب‌تر می‌شود،اما بعضی اوقات وسوسه‌بازی با تخته هوشمند و لپ‌تاپ باعث می‌شود تمرکز کلاس کمتر شود.»

محبی پیشنهاد کرد:« مدارس برنامه‌های آموزشی و ترکیبی ارائه دهند؛یعنی استفاده از فناوری برای یادگیری عملی و جذاب،همراه با مطالعه کتاب و تمرین‌های سنتی، تا دانش‌آموزان مهارت‌های کامل علمی و عملی را همزمان کسب کنند.»

وی در پایان گفت:«هوشمندسازی مدارس نه تنها کیفیت آموزش را افزایش می‌دهد، بلکه دانش‌آموزان را با مهارت‌های ضروری برای زندگی آینده،از جمله خلاقیت،حل مسئله و تفکر انتقادی آشنا می‌کند.»

خبرنگار : دانش آموز: ابوالفضل مساوات

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار