کارشناس فناوری اطلاعات:
ورود تبلت و لپتاپ به کلاسها میتواند مشکلساز شود
ساوجبلاغ (پانا) - کارشناس فناوری اطلاعات در ساوجبلاغ گفت: استفاده از ابزارهای دیجیتال از جمله تبلت و لپتاپ در مدارس، آموزش را آسانتر کرده اما در عین حال نگرانیهایی درباره تمرکز دانشآموزان ایجاد کرده است.

علی محبی در رابطه با هوشمندسازی مدارس در گفتوگو با خبرنگار پانا عنوان کرد:«مدارس سراسر کشور در سالهای اخیر به سمت هوشمنسازی کلاسها پیش رفتهاند.تجهیز مدارس به تبلتها،لپتاپها و تختههای هوشمند،به معلمان امکان میدهد مفاهیم درسی را با شیوههای تعاملی و تصویری ارائه دهند و دانشآموزان نیز بتوانند مطالب را بهتر درک کنند.»
محبی اضافه کرد:« فناوری در مدارس،علاوهبر افزایش جذابیت آموزش،مهارتهای دیجیتال دانشآموزان را نیز تقویت میکند و آنها را برای ورود به دنیای مدرن آماده میسازد.این مهارتها شامل جستوجو و تحلیل اطلاعات،یادگیری آنلاین و استفاده درست از منابع دیجیتال است.»
وی هشدار داد:«استفاده بیش از حد یا بدون برنامه از فناوری میتواند باعث کاهش تمرکز،وابستگی به ابزارهای هوشمند و کمتوجهی به مطالعه سنتی شود.به همین دلیل، مدیریت زمان استفاده از این ابزارها و نظارت معلمان بر روند آموزش،اهمیت بالایی دارد.»
وی بیان کرد:«وقتی معلمان از تخته هوشمند برای تدریس استفاده میکنند،درک مطالب راحتتر و کلاس جذابتر میشود،اما بعضی اوقات وسوسهبازی با تخته هوشمند و لپتاپ باعث میشود تمرکز کلاس کمتر شود.»
محبی پیشنهاد کرد:« مدارس برنامههای آموزشی و ترکیبی ارائه دهند؛یعنی استفاده از فناوری برای یادگیری عملی و جذاب،همراه با مطالعه کتاب و تمرینهای سنتی، تا دانشآموزان مهارتهای کامل علمی و عملی را همزمان کسب کنند.»
وی در پایان گفت:«هوشمندسازی مدارس نه تنها کیفیت آموزش را افزایش میدهد، بلکه دانشآموزان را با مهارتهای ضروری برای زندگی آینده،از جمله خلاقیت،حل مسئله و تفکر انتقادی آشنا میکند.»
ارسال دیدگاه