ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴

تمرکز بر شناسایی استعدادهای برتر در دوره ابتدایی

تهران (پانا) - با هدف شناسایی و هدایت دانش‌آموزان دارای ظرفیت‌های ویژه یادگیری‌ و در راستای اجرای آیین‌نامه ارزشیابی توصیفی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شیوه‌نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۵۸۷۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴

سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در راستای اجرای بند (ب) ماده ۱۸ آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی (ارزشیابی توصیفی) در دوره ابتدایی، شیوه‌نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در بخشی از این شیوه‌نامه آمده است:

با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش‌آموزان دارای ظرفیت‌های ویژه یادگیری، و همچنین نقش مؤثر این فرایند در رشد متعادل و همه‌جانبه شخصیت آنان با توجه به ساحت‌های شش‌گانه تربیتی، شیوه‌نامه جهش تحصیلی به منظور اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله به‌موقع رشدی ـ تربیتی کشور، به شرح زیر ارائه می‌شود:

اهداف شیوه‌نامه:

۱. شناسایی به‌موقع دانش‌آموزان دارای توانمندی‌های خاص در زمینه‌های هوشی، شخصیتی و روان‌شناختی؛

۲. کمک به برنامه‌ریزی مسیر تحصیلی و شغلی متناسب با توانایی‌های این دانش‌آموزان؛

۳. حمایت از رشد همه‌جانبه و متوازن آنان در ابعاد مختلف؛

۴. آگاه‌سازی نهادها، مؤسسات، سازمان‌ها و خانواده‌ها نسبت به ظرفیت‌های برجسته دانش‌آموزان؛

۵. ارتقاء، اصلاح و بهبود فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری برای این گروه از دانش‌آموزان.

مؤلفه‌های اصلی جهش تحصیلی:

۱. عملکرد تحصیلی؛

۲. ارزیابی هوش، شخصیت و بررسی‌های بالینی؛

۳. سنجش آمادگی جسمانی، عاطفی، روانی و سایر ابعاد مرتبط.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار