رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:
اقدامات انجامشده در دولت چهاردهم بازماندگی از تحصیل در ایران را به کمتر از یک درصد رساند
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه مسیر تربیت و یادگیری باید از دوره پیش از دبستان آغاز شود، اعلام کرد که فرآیند باید به نحوی باشد که همه کودکان قبل از ورود به پایه اول ابتدایی، حتماً دوره پیشدبستانی را گذرانده باشند.

حمیدرضا شیخالاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مراسم جشن شکوفهها در مدرسه جواد موفقیان منطقه ۱۶ شهر تهران، با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانشآموز، آرامش امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست.
وی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به علمآموزی، افزود: علم نافع سبب رستگاری و سعادت فرد در دنیا و آخرت میشود. از این رو، اولیایی که اهتمام جدی به تحصیل فرزند خود دارند، به یکی تاکیدات اصلی دین مبین اسلام عمل میکنند و از این لحاظ اقدامی ارزشمند است.
شیخالاسلام با بیان اقدامات انجامشده در دولت چهاردهم بازماندگی از تحصیل در ایران را به کمتر از یک درصد رساند، افزود: این موفقیت و دستاورد بزرگ حاصل همکاری و دغدغهمندی خانوادهها نسبت به تحصیل فرزندانشان است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خانواده را مهمترین نقطه اتکا این وزارتخانه دانست و افزود: خوشبختانه با تاکیدات ویژه شخص رئیس جمهور و اهتمام ویژه ایشان به امر آموزش و پرورش و دغدغهمندی و تلاش شبانهروزی وزیر آموزش و پرورش و مجموعۀ همکار، مثلث دانشآموز، مدرسه و خانواده به خوبی شکل گرفته است.
وی با اشاره به اهتمام جدی وزیر آموزش و پرورش به امر توسعه زیرساختهای آموزشی،گفت: بیش از ۲۶۰۰ مدرسه در سال تحصیلی جدید برای اولین بار پذیرای دانشآموزان خواهند بود؛ موضوعی که به طور خاص در مناطق محروم و لازمالتوجه مورد تاکید قرار گرفته و این تعداد افتتاح مدرسه در تاریخ آموزش و پرورش در طول یک سال کمنظیر بوده است.
شیخالاسلام با اشاره به ضرورت تحول برنامه درسی و اصلاح روشهای آموزش، همکاری و همراهی اولیا و خانوادهها را گامی مهم در بهبود کیفیت آموزشی برشمرد و گفت: مسیر تربیت و یادگیری باید از دوره پیش از دبستان آغاز شود و امور به نحوی طراحی شوند که همه کودکان قبل از ورود به پایه اول ابتدایی حتماً دوره پیشدبستانی را گذرانده باشند؛ این مهم نهتنها در ارتقای ضریب موفقیت تحصیلی دانشآموزان اثر ملموس دارد؛ بلکه زمینه را برای رشد شخصیتی آنان فراهمتر میکند.
وی در پایان افزود: مشارکت دانشآموزان در فرآند آموزش و استفاده از شیوههایی مانند بارش مغزی از تاکیدات وزارت آموزش و پرورش است.
ارسال دیدگاه