معاون وزیر آموزش و پرورش:

پژوهش‌ها باید در مسیر اسناد بالادستی و نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

تهران (پانا) - نشست شورای پژوهش سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات شهید حججی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۹۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌ها باید در مسیر اسناد بالادستی و نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

‌احمد محمودزاده ‌با اشاره به نقش ارزنده پژوهش در راستای پیشرفت و توسعه نظام عالی تعلیم و تربیت کشور، گفت: در دنیای امروز که سرعت علم و فناوری از شتاب بسیار بالایی برخوردار است، پژوهش‌ها می‌تواند در بهبود فرایندها بسیار موثر واقع شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استفاده از نتایج و کاربست پژوهش‌ها در ارتقای کیفیت برنامه‌ها بسیار موثر است، افزود: کارهای پژوهشی در جلوگیری از هدر رفت منابع بسیار موثر است و اگر قبل از هر برنامه عملیاتی پیرامون فرایندهای آن پژوهش‌های لازم صورت گرفته باشد، بسیاری از هزینه‌ها مدیریت می‌شود.

محمودزاده با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها باید در مسیر اسناد بالادستی و نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باشد، گفت: استفاده از افراد متخصص، خبره و کارشناس در بررسی پژوهش‌ها بسیار ضروری است و پژوهش‌ها باید حتما بر پایه‌های علمی، جمع آوری داده‌ها و مبتنی بر تحلیلات بوده و کاملا قابل استناد باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: قرار گرفتن دانش‌آموزان در مسیر پژوهش و ریل‌گذاری در این حوزه بسیار قابل توجه است و چه خوب است که دانش‌آموزانی پژوهش‌محور تربیت کنیم.

محمودزاده با اشاره به نقش عدالت تربیتی و تاکید آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: اگر منطبق بر نقشه راه حرکت کنیم قطعا زودتر به هدف نزدیک خواهیم شد، چرا که نقشه راه بر مبنای داده‌های پژوهشی طراحی و عملیاتی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار