معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خبر داد: راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی در ۱۰ درصد مدارس کشور

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی در ۱۰ درصد مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۵۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خبر داد: راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی در ۱۰ درصد مدارس کشور

علیرضا کاظمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد، برگزار شد، گفت: «در سال 98 بیست طرح و برنامه که بخش اعظم آن به حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر برمی‌گردد؛ مورد توجه قرار گرفت. در موضوع پیشگیری، ترویج و شناسایی و درمان وارد عمل شدیم که در بحث پیشگیری، شناسایی دانش‌آموزان و اولیا را داریم. طرح توانمندسازی، طرح آزمایشی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد برای مدرسه و خانواده‌ها هم مورد توجه است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی جشنواره نوجوان سالم را داریم، همچنین چهارمین هفته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار است؛ علاوه بر آن خانه‌های پیشگیری را در نظر گرفتیم. مهم‌ترین برنامه پوشش ۱۰۰ درصدی در پیشگیری از اعتیاد است، همچنین نگاه فرهنگی بر آموزش و و توانمندسازی دانش‌آموزان در دستور کار است.»

علیرضا کاظمی از تدوین برنامه‌ای با رویکرد نگاه فرهنگی خبر داد و گفت: «ویرایش پنجم این برنامه در حال آماده شدن است و کانون یاریگران زندگی را با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی و اداره کل فرهنگی و هنری راه‌اندازی خواهیم کرد.»

او با بیان اینکه مشارکت دستگاه‌های خصولتی، خلاء نظام آموزشی و اقتصادی را پُر می‌کند، گفت: «قرار است 1350 کانون فرهنگی و تربیتی که محل استقرار آن‌ها در شهرستان‌هاست، به کمک این کانون بیایند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «امسال کانون یاریگران زندگی را در ۱۰ درصد از مدارس کشور راه‌اندازی می‌کنیم و سپس با بررسی بازخورد‌ها در سال‌های آتی، پوشش این طرح را افزایش خواهیم داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار