در کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم مدارس کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد: فعالیت بوفه های بدون مجوز در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است

نظارت‌ها بر بوفه مدارس امسال با جدیت بیشتری انجام خواهد شد

پانا(یاسوج) ـ در کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم مدارس کهگیلیوه و بویراحمد عنوان شد که فعالیت پایگاه تغذیه سالم در مدارس بدون مجوز ممنوع است و تمام مدارس دولتی و غیردولتی مشمول رعایت این قانون می شوند.

کد مطلب: ۸۶۶۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
در کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم مدارس کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد: فعالیت بوفه های بدون مجوز در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است

طبق ابلاغ رئیس سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به وعده‌های غذایی سالم، استانداردسازی و نظارت موثر بر پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه) مدارس در سطح کشور با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است. در همین راستا صبح امروز جلسه کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم، با حضور معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر سازمان دانش موزی استان،نماینده حراست، نماینده ارزیابی،نماینده هییت تخلفات، رییس اداره بهداشت و سلامت و نماینده علوم پزشکی در محل دفتر معاون پشتیبانی اداره کل تشکیل شد تا امور مختلف بوفه‌ها را کنترل، تسهیل و نظارت کنند و وظایفی از جمله دریافت مجوز، گزارش‌دهی، قرارداد بستن با شرکت‌های مواد غذایی، تدوین برنامه‌ سالانه بوفه‌های استان را بررسی نمایند.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرایند دریافت مجوز برای بوفه مدارس اظهار کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی، فرآیند دریافت مجوز پایگاه تغذیه سالم (بوفه) مدرسه شامل سه مرحله درخواست مکتوب مدیر مدرسه به کمیته بوفه ناحیه/شهرستان یا منطقه؛ بازدید و تایید مکان از سوی کمیته بوفه ناحیه، منطقه یا شهرستان و درخواست اعطای مجوز از کمیته تغذیه سالم استان؛ صدور مجوز از سوی پایگاه تغذیه سالم استان است.

سید نظام مرادی افزود: دستورالعمل ابلاغی شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی است و مجوز پایگاه تغذیه سالم (بوفه) از زمان صدور به صورت عادی یک سال اعتبار خواهد داشت.

مرادی با بیان اینکه در صورت دریافت نشدن مجوز، تنها مدیر مدرسه پاسخگو خواهد بود گفت: مدیر مدرسه مسئول اصلی پایگاه تغذیه سالم (بوفه) مدرسه است و تصمیم‌گیری درباره نحوه اداره پایگاه به صورت درآمدی اجاره یا خودگردان با مسئولیت مستقیم او است .

وی افزود: همچنین نظارت تخصصی بر همه امور بهداشتی مربوط به بوفه از قبیل اقلام مجاز، بهداشت محیط و نیروی انسانی بر عهده مراقب یا رابط سلامت مدرسه و در صورت نداشتن مراقب مدرسه، با مدیر مدرسه است.

مرادی تصریح کرد:در همه شهرستانها تیم‌های بازرسی برگرفته از نمایندگان اداره سلامت،نماینده سازمان دانش آموزی، نماینده ارزیابی و حراست تشکیل و نظارت‌ها بر بوفه مدارس امسال با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: واحدهای مراقب سلامت باید بر اقلامی که در مدارس به دانش‌آموزان فروخته می‌شود، نظارت کنند همچنین جنس‌های واردشده به مدارس نیز باید استاندارد باشد.

سید بهاء الدین ملک حسینی با اشاره به اهمیت پایگاه تغذیه سالم افزود: تنها بخشنامه ای که در حوزه سازمان دانش آموزی با امضای وزیر آموزش و پرورش ارسال شده همین بخشنامه بوفه مدارس است.

معاون پشتیبانی اداره کل استان نیز اظهار کرد : جهت تسهیل در اخذ مجوز، حداقل مبلغ را برای شهرستان های کم برخوردار و حداکثر مبلغ را برای شهرستان های برخودار با توجه به جدول شیوه نامه برای نظارت در نظر بگیرند و مبلغ دریافت مجوز همزمان با صدور اخذ شود.

اردشیر یاری با اشاره به اینکه با مدیرانی که بوفه های مدارس آنان بدون مجوز فعالیت کنند برخورد می شود، افزود: به بوفه ها 15 روز مهلت داده شود تا برای مجوز اقدام کنند و بعد از آن جلوی فعالیت بوفه های بدون مجوز گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار