مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد؛
بسته «ایرانمون»؛ روایتسازی جنگ ۱۲ روزه برای کنشگری دانشآموزان
بستههای بعدی «ایرانمون» به موضوع نماز و دهه فجر مربوط خواهد بود که بهمرور منتشر میشوند
تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسته اول «ایرانمون» به «روایت جنگ» اختصاص دارد، خبر داد که بستههای بعدی نیز انشاءالله به موضوع نماز و دهه فجر مربوط خواهند بود و بهمرور تولید و منتشر میشوند.
میکائیل باقری در گفتوگو با پانا درباره بسته «ایرانمون» گفت: «بسته «ایرانمون» یک فرایند کاملا علمی و کارشناسی را طی کرده است. برای تولید این بسته، یک تیم مستقل و کاربلد شکل گرفت و برای رسیدن به محصول، مجموعه پیامها در ایام جنگ بررسی شد. این بسته، اولین بستهای است که منتشر شده که به «روایت جنگ» اختصاص دارد. بستههای بعدی نیز انشاءالله به موضوع نماز و دهه فجر مربوط خواهد بود که بهمرور منتشر میشوند.»
باقری ادامه داد: «در بسته اول که مربوط به روایت جنگ است، اعضای این تیم، پیامهای مقام معظم رهبری مدظلهالعالی در ایام جنگ ۱۲ روزه را بررسی کردند و خُردهروایتها و کلانروایتهای این پیامها را استخراج کردند. بر اساس این خردهروایتها و کلانروایتها، حدود ۵۰ فعالیت طراحی و تعریف شد، از میان این ۵۰ فعالیت، برای حدود ۱۵ مورد، محصول نیز تولید شده است.»
وی افزود: «این ۵۰ فعالیت و ۱۵ محصول، دست مربی و معاون پرورشی مدرسه را برای کنشگری دانشآموزان و روایت جنگ، بهصورت متناسب و منطبق با ذائقه دانشآموز و مسئله و نظام مسائل او، پُر میکند. اکنون، همکاران ما در استانهای کشور حاضر میشوند و این بسته را برای مربیان پرورشی تبیین میکنند تا در مدارس، اتفاقاتی رقم بخورد که با اهداف طراحان و تولیدکنندگان این بسته منطبق باشد و انشاءالله این کار به اهداف نهایی خود برسد.»
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: «برای تولید بسته نماز نیز، برای اینکه مطمئن شویم محتوایی که تولید میکنیم منطبق بر نیاز دانشآموزان است، ابتدا باید وضعیت نماز را در مدرسه بررسی کنیم، سپس نظام مسائل دانشآموزان در حوزه نماز را استخراج کنیم. بعد از آن، مهندسی پیام انجام شود و براساس آن، پیام، فعالیت و محصول تولید شود. این مسیر در حال پیگیری است و هماکنون، با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و مرکز تخصصی نماز کشور، مراحل اول و دوم این فرایند در حال انجام است.»
وی افزود: «از آنجا که بنا داریم محصولی جذاب و منطبق با ذائقه دانشآموزان تولید کنیم، قطعا یکی از بخشهای مهم این جذابیت، بازیوار کردن این محصولات است. اساسا اگر قرار است محصول جذاب باشد، باید در این بخش بهخوبی کار شود. یکی از راههای جذابسازی محصولات، بازیوار کردن آنها است و این موضوع در دستور کار طراحان قرار دارد.»
ارسال دیدگاه