معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
مدرسه تراز، نخستین گام عملیاتی تحول بنیادین با محوریت نقشآفرینی مدیران است
تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه این الگو تنها یک مفهوم نظری نیست بلکه نخستین پروژه عملیاتی سند تحول بنیادین در سطح مدرسه است نقش مدیران را محور اصلی تحقق تحول دانست و سلامت روانی دانش آموزان را یکی از حیاتیترین رسالت های مدرسه تراز عنوان کرد.
دومین کارگاه تبیین برنامه سالانه «الگوی مدرسه تراز سند تحول» با هدف هماندیشی و یکپارچهسازی برنامه های اجرایی مدارس متوسطه دوره دوم برگزار شد. این کارگاه در راستای عملیاتی کردن مفاد سند تحول بنیادین و ارتقاء کیفیت مدیریتی مدارس ناحیه ۳ تدارک دیده شده بود.
محمد صادق زاده در این کارگاه به تبیین جایگاه الگوی مدرسه تراز در ساختار آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: الگوی مدرسه تراز، یک تعریف نظری نیست بلکه اولین پروژه عملیاتی سند تحول بنیادین در کف مدرسه است لذا ما با این الگو، میخواهیم مدرسه را از یک نهاد صرفاً آموزشی به یک نهاد تربیتی-اجتماعی تبدیل کنیم.
وی با تأکید بر نقش رهبری مدیران در این فرآیند، افزود: تحقق اهداف سند تحول بدون مشارکت فعال و تعهد مدیران امکانپذیر نیست چرا که مدیران، نقطه آغاز تحول در مدارس هستند و انتظار ما، یک مدیریت منفعل نیست بلکه تلاش مداوم مدیران برای بهتر شدن و ارتقای مستمر شاخصهای مدرسه در تمامی ابعاد است.
صادق زاده در پایان توجه به سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان را حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رسالت های مدرسه تراز، تقویت بنیه روانی دانش آموزان است در این راستا مدیران و مربیان باید نسبت به آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان هوشیار باشند و با برنامه های مشاورهای و پرورشی هدفمند، محیط مدرسه را به یک پناهگاه امن در برابر تهدیدات بیرونی تبدیل کنند.
ارسال دیدگاه