کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول منطقه ۴:

جشنواره نوجوان خوارزمی، بستر پرورش ذهن‌های خلاق و عمل‌گراست

تهران(پانا) _ محمد امیری، کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول منطقه ۴، در نشست هم‌اندیشی دبیرخانه دوازدهمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: این جشنواره تنها یک رقابت علمی نیست؛ فرصتی است برای تمرین درست اندیشیدن، تجربه کردن و ساختن آینده‌ای خلاق و مبتنی بر پژوهش.

کد مطلب: ۱۶۳۲۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی، بستر پرورش ذهن‌های خلاق و عمل‌گراست

نشست هماهنگی دوازدهمین جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور محمد امیری، مریم اعرابی، کارشناس گروه‌های آموزشی، پریا توانا، مدیر پژوهش‌سرای آفرینش، و حسین قربانی، مسئول دبیرخانه جشنواره، برگزار شد. این جلسه با هدف بررسی روند اجرایی، تبیین اهداف و ارتقای کیفیت آثار دانش‌آموزی شکل گرفت و فضایی برای تبادل نظر میان کارشناسان و دست‌اندرکاران فراهم کرد.

امیری در سخنان خود با تأکید بر اهمیت جایگاه جشنواره در رشد علمی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان در خوارزمی می‌آموزند که پژوهش یعنی پرسشگری، تجربه و ارائه راه‌حل. این مسابقه فرصتی است برای پرورش تفکر انتقادی، خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله که برای زندگی آینده ضروری است.

وی  افزود: نظام آموزشی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نسل ایده‌پرداز، خلاق و عمل‌گراست. جشنواره خوارزمی به دانش‌آموزان می‌آموزد چگونه با جسارت و کنجکاوی، مسائل را تحلیل کرده و راه‌حل‌های نوآورانه ارائه دهند.

امیری همچنین از تلاش دبیران و مدیران مدارس در دوره‌های گذشته تقدیر کرد و گفت: موفقیت آثار دانش‌آموزان، حاصل حمایت و هدایت درست معلمان و مدیران است. اکنون باید کیفیت آثار ارسالی ارتقا یابد تا شاهد خلق پروژه‌های علمی با ارزش و اثرگذار باشیم.

حسین قربانی، مسئول دبیرخانه جشنواره، در ادامه با توضیح روند ارزیابی و زمان‌بندی محورهای جشنواره تأکید کرد:فرآیند داوری باید دقیق و حساس باشد تا زمینه رشد علمی و پژوهشی دانش‌آموزان فراهم شود. هر پروژه، فرصتی برای پرورش مهارت‌ها و اعتمادبه‌نفس علمی است.

مریم اعرابی، کارشناس گروه‌های آموزشی، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پژوهش در مدارس، افزود: هر دانش‌آموز که با اشتیاق در جشنواره شرکت می‌کند، یاد می‌گیرد چگونه علم را با زندگی روزمره پیوند دهد و خلاقیت خود را بروز دهد.

در پایان، پریا توانا، مدیر پژوهش‌سرای آفرینش، بر استمرار تعامل میان دانش‌آموزان، معلمان و دبیرخانه جشنواره تأکید کرد و گفت: هدف ما ایجاد فضایی پویا و انگیزشی است تا دانش‌آموزان بتوانند استعدادهای خود را کشف کنند و گام‌های مؤثر در مسیر پژوهش بردارند.

 

خبرنگار : محمد صدیق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار