مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

«آزمون بین‌المللی تیمز» فرصتی ارزشمند برای بهبود مستمر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تیمز نه تنها به عنوان یک آزمون بین‌المللی و مقیاس مقایسه‌ای میان کشورها اهمیت دارد، بلکه فرصتی ارزشمند برای بازاندیشی در فعالیت‌های آموزشی و بهبود مستمر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۶۲۰۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
«آزمون بین‌المللی تیمز» فرصتی ارزشمند برای بهبود مستمر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان است

در راستای ارتقای کیفیت آموزش علوم و ریاضیات و تحلیل عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در آزمون بین‌المللی تیمز (TIMSS)، نشست تخصصی بررسی نتایج آزمون تیمز ۲۰۲۳ و تدوین راهبردهای حضور موثر در این آزمون برگزار شد.

این نشست با حضور سیدعلی حسینی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه، مسعود کبیری‌رشید از دفتر مطالعات تیمز و پلز پژوهشگاه آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و مسئولان مرتبط دفتر آموزش دوره اول متوسطه تشکیل شد.

در این نشست، با تحلیل دقیق نقاط قوت و ضعف عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در آزمون تیمز ۲۰۲۳،  راهکارهای عملی برای بهبود آموزش علوم و ریاضیات در دوره اول متوسطه  و ارتقای عملکرد دانش‌آموزان در آزمون تیمز ۲۰۲۷ مورد بررسی قرار گرفت.

سیدعلی حسینی  بر اهمیت هم‌افزایی میان گروه‌های آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در فرایند یاددهی - یادگیری و   ضرورت  توانمندسازی دبیران، مدیریت زمان آموزشی و توجه به عدالت آموزشی   تاکید کرد.

وی به نقش آزمون‌های بین‌المللی در بازنگری برنامه‌های آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش اشاره کرد و افزود: تیمز نه تنها به عنوان یک آزمون بین‌المللی و مقیاس مقایسه‌ای میان کشورها اهمیت دارد، بلکه فرصتی ارزشمند برای بازاندیشی در فعالیت‌های آموزشی و بهبود مستمر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان است.

در این نشست مقرر شد که کارگروهی تخصصی با محوریت اداره برنامه‌ریزی فناوری دفتر آموزش دوره اول متوسطه برای آسیب‌شناسی نتایج آزمون ۲۰۲۳ و تدوین برنامه عملیاتی جهت ارتقای رتبه کشور در آزمون تیمز ۲۰۲۷  تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار