مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

آموزش و پرورش با استقرار عدالت آموزشی، زیربنای توسعه پایدار و پرورش نسلی متعهد، کارآمد و آینده‌نگر را تضمین می‌کند

ملارد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با تأکید بر نقش کلیدی آموزش و پرورش در تحقق توسعه پایدار کشور، عدالت آموزشی را زیربنای شکل‌گیری جامعه‌ای پویا و آینده‌نگر دانست.

کد مطلب: ۱۶۱۰۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با استقرار عدالت آموزشی، زیربنای توسعه پایدار و پرورش نسلی متعهد، کارآمد و آینده‌نگر را تضمین می‌کند

یوسف بهارلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگاران پانا با تأکید بر جایگاه بنیادین نهاد تعلیم و تربیت در فرآیند توسعه پایدار کشور، آموزش و پرورش را زیربنای شکل‌گیری جامعه‌ای متوازن و آینده‌نگر توصیف کرد.

بهارلو با بیان اینکه دغدغه اصلی وی به عنوان خدمتگزار این عرصه ، فراهم‌سازی بستری آرام و امن برای یادگیری تمامی دانش‌آموزان است ،  اظهار داشت: «آرزوی من روزی است که هیچ دانش‌آموزی در مسیر تحصیل با دغدغه یا نگرانی مواجه نشود و با آرامش خاطر کامل، به فراگیری علم و دانش بپردازد بی شک آموزش و پرورش کارآمد، سنگ بنای ساختن آینده‌ای روشن برای تک‌تک افراد جامعه است.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه، تأمین زیرساخت‌های استاندارد را شرط تحقق این آرمان برشمرد و تصریح کرد: «از فضاهای آموزشی ایمن و تجهیزات کمک‌آموزشی روزآمد گرفته تا دسترسی برابر به معلمان مجرب و دلسوز، همه باید بدون تبعیض در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا فرصت‌های آموزشی به صورت عادلانه برای همه فراهم شود.»

این مقام با تأکید بر ضرورت ارتقای مستمر کیفیت آموزش، خاطرنشان کرد: «هدف ما صرفاً جبران کمبودها نیست ؛ بلکه حرکت به سمت آموزش کیفی در تمام ابعاد است. کیفیت آموزشی یعنی فراتر رفتن از موفقیت در امتحانات و توجه به پرورش تفکر انتقادی، تقویت مهارت‌های زندگی، پرورش خلاقیت و تربیت نسلی متعهد، اخلاق‌مدار و مسئولیت‌پذیر. در واقع، آموزش کیفی زمانی محقق می‌شود که دانش‌آموز در تمام ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین یعنی ساحت‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، علمی و فناوری و اقتصادی و حرفه‌ای رشد هماهنگ داشته باشد و به انسانی تمام‌ساحتی تبدیل شود .»

بهارلو چشم‌انداز خود را چنین ترسیم کرد: «امیدوارم روزی فرا برسد که نظام آموزشی کشور به سطحی از بلوغ و کارآمدی دست یابد که هیچ خلل یا آسیبی در فرآیند تعلیم و تربیت باقی نماند. سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان باید به عنوان اولویت اصلی شناخته شود و هر عاملی که مانع رشد آنان شود، شناسایی و برطرف گردد .»

وی همچنین نقش خانواده‌ها و نهادهای اجتماعی را در این مسیر حیاتی دانست و گفت: «دستیابی به آموزش عادلانه و کیفی، نیازمند هم‌افزایی و مشارکت تمامی بخش‌های جامعه است. خانواده‌ها، نهادهای دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و حتی خود دانش‌آموزان باید همگام و هم‌صدا عمل کنند تا رؤیای یک نظام آموزشی فراگیر و بی‌نقص به واقعیت تبدیل شود .»

در پایان، بهارلو با ابراز امیدواری نسبت به آینده نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: «این هدف صرفاً یک آرمان دور از دسترس نیست، بلکه مقصدی دست‌یافتنی است که با برنامه‌ریزی، تدبیر و مشارکت جمعی می‌توان به آن رسید. آرزو دارم هر دانش‌آموز ایرانی، فارغ از موقعیت جغرافیایی یا شرایط اجتماعی، با آرامش، انگیزه و شور علمی در مسیر رشد و تعالی علمی و اخلاقی گام بردارد.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: مهرشاد صاحبی، نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار