رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

ایجاد ساختار استانی سازمان تعلیم و تربیت کودک پشتوانه علمی و تحقیقاتی دارد‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به ضرورت توسعۀ ساختار استانی این سازمان در سراسر کشور، گفت: این اقدام زمینه‌ساز تبدیل ظرفیت‌های بومی به ارزش‌افزوده در حوزۀ تعلیم و تربیت کودک است.

کد مطلب: ۱۶۰۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ساختار استانی سازمان تعلیم و تربیت کودک پشتوانه علمی و تحقیقاتی دارد‌

 اولین نشست تخصصی روسای ادارات تعلیم و تربیت کودک سراسر کشور با حضور حمیدرضا شیخ‌الاسلام  برگزار شد. در این برنامه، شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هدف اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، سرمایه‌سازی است، گفت: گرچه در گذشته سرمایه تنها در منابع مالی تعریف می‌شد، اما امروزه کشورهای توسعه‌یافته سرمایه را سرمایه انسانی می‌داند و به همین دلیل بیشترین تمرکز را در این حوزه دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهمترین شاخص توسعه است، افزود: سرمایه انسانی رکن توسعه جوامع است.

‌معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پشتوانه سیاست‌گذاری تحقیق و پژوهش است، افزود: کشورهای شرقی با اصلاح تدریجی به توسعه سرمایه انسانی رفتند و البته برخی کشورها از روش‌های تحقیقاتی استفاده و در نهایت نتایج خود را به سیاست‌گذاری تبدیل کردند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در تمام سیاستگذاری‌ها باید مبنای اصلی میدان باشد، گفت: برای ارتقاء زیست‌بوم تعلیم و تربیت کودک در هر استان باید حوزه مدیریتی در این حوزه ایجاد می‌شد، زیرا سیاستگذاری نیازمند قدرت مبتنی بر تحقیق و پژوهش است؛ بنا به همین ضرورت بود که ساختار استانی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ایجاد شد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه مدیریت آفریدن ارزش‌افزوده از عوامل در اختیار جهت تحقق اهداف سازمانی است، افزود: ادارات تعلیم و تربیت کودک باید ظرفیت‌های بومی را بشناسند و آن‌ها را به ارزش‌افزوده تبدیل کنند.

شیخ‌الاسلام در پایان با اشاره به اینکه آموزش منجر به رونق تولید و تولید منتج به توسعه می‌شود، گفت: کشورهای توسعه‌یافته برای تکمیل زنجیره ارزش خود بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه آموزش انجام می‌دهند و حتی برخی از آنها برای رسیدن به توسعه بیشتر، آموزش را زودتر آغاز می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار