رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشورخبر داد:
تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی چهار ساله آموزشوپرورش استثنایی/ شناسایی و مداخله در اختلالات یادگیری و دیرآموزی برای بیش از ۱۰۰ هزار دانشآموز
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به دانشآموزان با نیازهای ویژه، گفت: «اگر نظام آموزشی نتواند به معنای واقعی به دانشآموزان معلول خدمات ارائه کند، این نظام آموزشی است که دچار معلولیت است، نه دانشآموز.»

سالار قاسمی، معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور، در سخنرانی خود در سی و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور ضمن گرامیداشت زحمات مدیران و معاونین استانی، بر اهمیت فهم مشترک، عزم مشترک و وحدت فرماندهی در راهبری نظام تعلیموتربیت تأکید کرد و افزود: «مقام معظم رهبری بارها بر جدی گرفتن آموزشوپرورش استثنایی تأکید کردهاند و دلیل آن، جایگاه تخصصی و راهبردی این حوزه در نظام آموزشی کشور است.»
وی با اشاره به اینکه سیاستگذاریهای آموزشوپرورش استثنایی بر اساس زیستبوم آموزشی و توانبخشی با رویکرد فناورانه و فراگیر طراحی شده است، پنج برنامه راهبردی سازمان را تشریح کرد:
۱. برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان با هدف غربالگری و مداخله بههنگام.
۲. آموزش تلفیقی و فراگیر با اجرای تفاهمنامه مشترک با معاونت آموزش ابتدایی.
۳. شناسایی و مداخله در اختلالات یادگیری و دیرآموزی برای بیش از ۱۰۰ هزار دانشآموز.
۴. حرفهآموزی و اشتغال با ایجاد هنرستانهای استثنایی و توسعه کارگاههای مهارتآموزی.
۵. توسعه تربیتبدنی و توانبخشی بهعنوان بخش جدانشدنی از خدمات آموزشی به دانشآموزان استثنایی.
قاسمی همچنین از تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی چهار ساله آموزشوپرورش استثنایی با امضای وزیر خبر داد و خواستار پیگیری جدی اجرای آن در استانها شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: «یکی از معیارهای توسعهیافتگی کشورها، توجه به دانشآموزان با نیازهای ویژه است. امروز آموزشوپرورش استثنایی در نقطه کانونی کیفیتبخشی نظام تعلیموتربیت قرار گرفته و تحقق آن نیازمند اهتمام و همراهی تمامی مدیران و معاونین استانی است.»
ارسال دیدگاه