رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
نگاه دولت چهاردهم به مدارس استثنایی، تحولی و مصداق عدالت آموزشی و تربیتی است
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بازدید از پروژههای مهر ۱۴۰۴ استان البرز، با تاکید بر نیاز مدارس استثنایی به نیروی متخصص و اعتبارات مناسب، تحقق عدالت آموزشی را منوط به فراهم کردن فرصتهای برابر برای دانشآموزان با نیازهای ویژه دانست.

سالار قاسمی در حاشیه بازدید از پروژههای مهر ۱۴۰۴ استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: دانشآموزان با نیازهای ویژه در یک هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی کشور تحصیل میکنند. آموزش و پرورش استثنایی کشور دارای ۸۳ هزار دانشآموز در مدارس ویژه، ۱۷ هزار دانشآموز طرح فراگیر در مدارس عادی و ۲۲ هزار فرهنگی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به نیاز مدارس استثنایی کشور به نیروی متخصص و اعتبارات مناسب اشاره کرد و گفت: خشتگذاری مدارس و همچنین تخصیص اعتبار مناسب به پروژههای آموزشی نویدبخش تحقق نهضت عدالت آموزشی در کشور است. همچنین موضوع استفاده از نیروی متخصص در کادر این مدارس در استانها مورد توجه قرار گرفته است.
وی نگاه دولت چهاردهم به مدارس استثنایی کشور را تحولی و مصداق عدالت آموزشی و تربیتی شمرد و افزود: برابری فرصتهای واقعی اولویت مهم برای رسیدن به عدالت است. ما باید فرصت برابر برای همه دانشآموزان از جمله دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم کنیم.
ارسال دیدگاه