آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های امورتربیتی و سرگروه‌های آموزشی حوزه پرورشی

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره حوزه های پرورشی و مشاوره گفت: آموزش و پرورش سازمانی است که از جهات مختلف می‌توان آن را بررسی کرد و دارای ابعاد گسترده‌ای است و یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش روابط انسانی است.

کد مطلب: ۱۱۹۴۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های امورتربیتی و سرگروه‌های آموزشی حوزه پرورشی

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره تجارب برترتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی وسرگروه‌های آموزشی درس تفکر و سبک زندگی و کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی استان و مناطق 21 گانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، در سخنانی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در حماسه هشت سال دفاع مقدس و نکوداشت شهادت دکتر چمران و میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: در روزهای گذشته ، حضور باشکوه مردم در حماسه انتخابات بیست و هشتم خرداد 1400 را نظاره‌گربودیم که علیرغم نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود داشت و شرایط بیماری کرونا، مردم نشان دادند که پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این موضوع باید قدر دانسته شود و آنچه شایسته مردم و کشور است به نحو احسن پیش رود.

او با تجلیل از برترین‌های مرحله استانی جشنواره‌های امورتربیتی، بیان کرد: آموزش و پرورش سازمانی است که از جهات مختلف می‌توان آن را بررسی کرد و دارای ابعاد گسترد‌ه‌ای است. یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش روابط انسانی است و مهمترین سرمایه ما در آموزش و پرورش حضور فرهنگیان با تحصیلات و قابلیت‌های بالا است و نتایج این جشنواره‌ها توانمندسازی نیروها در آموزش و پرورش را به دنبال خواهد داشت.

هاشمی در ادامه به چند آسیب در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: نقش مدیریت منابع انسانی بسیار با اهمیت است و ما باید برعکس این نظریه که مدیریت انسانی را مختص سازمان‌های بزرگ می‌داند، در سازمان خود این موضوع را مورد توجه قرار دهیم و به این سمت هدایت شویم که در منابع انسانی کوچکتر، قابلیت‌ها را بیشتر می‌توان مشاهده نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص جشنواره‌هایی که موضوع آن معلم است، تصریح کرد: حضور همکاران فرهنگی در جشنواره‌ها، موجب انگیزه‌بخشی به همکاران خواهد شد. در شرایط کرونا ما با شرایط جدیدی روبرو هستیم که نباید بگذاریم ارتباطات ما و همکاران فرهنگی با یکدیگر کم‌رنگ شود. بعضی از این جشنواره‌ها صرفاً در حوزه پرورشی نیست و همه معلمان ما باید نگرش تربیتی داشته باشند.

این مقام مسئول کارکرد دیگر جشنواره‌ها را تقویت ارتباطات در حوزه مدارس و استان دانست و ادامه داد،طبیعتاً هر چه افرادتوانمند در حوزه‌های مختلف را شناسایی کنیم موفق خواهیم شد. اولویت بخشی فعالیت‌ها بسیار مهم می‌باشد و نیروهای ما باید اولویت برنامه‌های خود را بدانند و از مسیر ترسیم شده خارج نشوند.

او در ادامه از کارکردهای دیگر جشنواره، به مستندسازی اشاره کرد و گفت: می‌بایست آثار عزیزان در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری با هدف استفاده سایرین، مستندسازی گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: انگیزه‌سازی در حوزه نیروی انسانی را فراموش نکنیم و قبل از اینکه مراحل بعدی شروع شود مراحل قبلی بررسی و ارزیابی شود که باعث تقویت برنامه‌ها در تمامی مراحل خواهدشد.

او در زمینه کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی بیان کرد: در تمامی موارد، کیفیت‌بخشی یک امر بسیار مهم و ضروری است و این امر فقط در حیطه سرگروه‌های آموزشی و پرورشی ما نیست و تمامی عزیزان در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و تلاش‌های آنها باید مستند‌سازی شود .

هاشمی در پایان اظهار کرد: روش‌های ما باید متفاوت‌تر از گذشته باشد و به سمتی حرکت کنیم که دوستان ما دغدغه رتبه‌بندی در جشنواره‌ها را نداشته باشند و داوران ما هم در این زمینه توجه کنند و همه افراد این تفکر را داشته باشند که در جشنواره‌ها پیروز هستند.

در ادامه این آیین تجلیل، اشرف قمری رییس اداره امورتربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌‌های استان تهران در نشست مجازی و وبینار با مناطق 21گانه شهرستان‌های استان تهران به تشریح برنامه‌های جشنواره‌ها پرداخت و اظهار کرد: نهمین جشنواره تجارب برتر، با رویکرد جدید نسبت به هشت جشنواره قبل، ابلاغ گردید و به این جشنواره ضمن تداوم موضوعات تربیتی، موضوعات مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز اضافه شد.

او افزود: رهنمود اجرایی جشنواره مذکور، از اواسط آذر ماه به مناطق ابلاغ شد و همکاران در بازه زمانی دو ماهه، آثار خود را به دبیرخانه مناطق تحویل دادند و پس از داوری، آثار برگزیده به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال گردید. پانزده اثرمنتخب استانی در دبیرخانه جشنواره کشوری مستقر در استان گیلان در مرحله داوری می باشد.

رییس اداره امورتربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: در بحث هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، با توجه به مجازی بودن مدارس و ضرورت استفاده از فناوری‌های تولید محتوا و الگوهای جدید تدریس، جنبه‌های جدیدی از خلاقیت دبیران در این جشنواره انعکاس یافت.

او در خصوص تقدیر از برگزیدگان دوجشنواره خاطرنشان کرد: همکارانی که پنجاه درصد امتیاز داوری مرحله استان را کسب نموده اند، شایسته تقدیر شناخته شده وتقدیرنامه‌های آنها صادر و ارسال گردیده است.

قمری در تشریح فعالیت‌های سرگروه‌های آموزشی درس تفکر و سبک زندگی و کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی نیزتصریح کرد: ترغیب مدیران برای نظارت بهینه بر فعالیت‌های دبیران درس تفکر و سبک زندگی، بارگزاری محتوای آموزشی با توجه به شرایط کنونی در شبکه شاد، مدرسه مجازی مانند سایر دروس دوره‌ متوسطه اول، آموزش نحوه اجرای پروژه‌های دانش‌آموزی، مشارکت در برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی، نظارت بر فعالیت های پرورشی مدارس و... از اهم اقدامات مربوطه می‌باشد.

در پایان ازبرگزیدگان جشنواره های امورتربیتی و سرگروه‌های آموزشی درس تفکر و سبک زندگی و کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی استان و مناطق 21 گانه تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار