جمعه خبرٔ؛ التهاب بازار و دولتی که ایستاده است

تهران (پانا)- در هفته‌ای که گذشت شاهد التهاب بازار تهران و پاسخ مسئولان به این موضوع از جمله لغو تعطیلات مجلس و ایستادگی دولت در برار فشار های منتقدان بودیم .

کد مطلب: ۸۳۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جمعه خبرٔ؛  التهاب بازار و دولتی که ایستاده است

تحولات سیاسی در کشور به واسطه آنچه در میان احزاب و گروه‌های مختلف روی می‌دهد و البته بر اساس آنچه در جهان هر روز شاهد آن هستیم، دستخوش تغییر است. آنچه در طول یک هفته در عرصه سیاست روی می‌دهد، گاه چنان پرشتاب مسیر را می‌پیماید که فرصت را برای تأمل و تفکر از اهل فن و مخاطبان اصلی سیاست می‌گیرد. مرور مهم‌ترین رویدادهای هفته بهانه‌ای است تا با نگاهی گذرا به روزهای گذشته بتوانیم برای روزهای پیش رو مهیا شویم.

خبرگزاری پانا با چنین رویکردی گزارشی از ده رویداد مهم سیاسی کشور برای هر هفته در پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته از دوم تا هشتم تیرماه، شاهد اتفاقات و رخ‌دادهای بسیاری در صحنه سیاست کشور بود؛ از تب و تاب بازار تا لغو تعطیلات تابستانی مجلس،دیدار مسئولان قوه قضاییه با رهبر انقلاب تا سخنان روحانی در جمع مدیران ارشد دولت و ایستادن دولت در برابر فشار های مخالفان که همه و همه طی هفت روزی که گذشت اتفاق افتاد.

دادگاه لاهه مصادره دو میلیارد دلاری آمریکا را بررسی می‌کند

ایران در تیرماه 1395 و پس از مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی از سوی آمریکا علیه این کشور در دادگاه لاهه طرح دعوا کرد که رسیدگی‌ها در این دادگاه دومرحله‌ای است. در مرحله نخست، ایرادات دولت خوانده درباره صلاحیت دادگاه لاهه برای بررسی شکایت بررسی می‌شود و چنانچه قضات این دادگاه رای به صلاحیت خود بدهند، در مرحله دوم درباره اصل دعوا (ماهیت) رسیدگی انجام می شود.

در هر یک از این دو مرحله نیز، نمایندگان حقوقی دو طرف در دو مرحله کتبی و شفاهی از مطالبات دولت خود دفاع می‌کنند و بنا به اعلام وب‌سایت دادگاه لاهه، قرار است طی روزهای 8 تا 12 نوامبر سال جاری (16 تا 20 مهرماه) جلسه رسیدگی شفاهی به ایرادات آمریکا درباره صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به شکایت ایران بررسی شود.

ایران در دادخواست علیه آمریکا نوشته است که مصادره دارایی‌های بانک مرکزی مغایر با پیمان مودت میان دو طرف است که در سال 1950 امضا شد.

جهانگیری در مجلس

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در نشست علنی روز یکشنبه مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد رد لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت حضور یافت و علت حضور خود را دفاع از این لایحه عنوان کرد و این تفکیک در وزارتخانه‌ها را به شکل‌های مختلف در وضع فعلی یکی از ضرورت‌های قطعی و حیاتی کشور دانست.

او همچنین با بیان اینکه متأسفانه تاکنون درباره شرایط جدیدی که پیش روی کشور است با مجلس، دولت و مردم گفت‌وگوی شفاف و روشنی نداشته‌ایم و به همین دلیل وضع موجود برای بسیاری از مسئولان به عنوان موقعیت ویژه ترسیم نشده است، گفت: «آمریکا به ظن خود یک جنگ اقتصادی جدید ضد کشور ما شروع کرده است تصور آنها از جنگی که شروع‌ کرده‌اند این است که می‌توانند اقتصاد کشور را زمین‌گیر کنند و به تفسیر رئیس‌جمهوری آمریکا ایران پای میز مذاکره می‌آید.»

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه در روزهای آینده با کارخانه‌های تعطیل‌شده متعددی روبه‌رو خواهیم شد گفت: «متأسفانه بخش‌های مختلف صنعت و تجارت و حوزه‌های راه و مسکن در وزارتخانه‌های مربوطه مغفول مانده است.»

پس از این سخنان علی لاریجانی در این نشست گفت که چند نفر از نمایندگان درخواست کردند که برای مسائل اقتصادی از جمله افزایش قیمت‌ها با حضور جهانگیری جلسه غیرعلنی برگزار شود.

رئیس مجلس ادامه داد: «به دلیل سفر کاری روز سه شنبه معاون اول رئیس‌جمهوری بعد از بررسی رد لایحه اصلاح یک فوریتی بخشی از ساختار دولت جلسه علنی را ختم می‌کنیم و نشست غیرعلنی را آغاز می‌کنیم تا با حضور آقای جهانگیری و وزرا موضوع مشکلات اقتصادی و گرانی بررسی شود.»

ظریف و منتقدان در اتاق بازرگانی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، روز یکشنبه با حضور در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با انتقاد از برخی رسانه‌ها در تقطیع صحبت‌هایش در مورد برجام خطاب به گروهی از منتقدان توافق هسته‌ای یادآوری کرد که برخی از آن‌ها در گذشته مدعی بودند که این توافق دستاوردی برای کشور نداشته است اما اکنون می‌گویند که ماحصل برهم خوردن برجام، بازگشت تحریم‌ها علیه کشور است.

ظریف در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: «خیال نکنید که اگر آقای روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند. بعضی‌ها خیال نکنند که اگر جمهوری اسلامی ایران رفت آنها سر کار می‌آیند. اکنون ایران یعنی این جغرافیا و موجودیت عظیم پرافتخار تاریخی با این مردم و توانمندی‌ها و امکانات مورد هدف است و ان‌شاءالله ما این هدف را ناکام می‌کنیم.»

او در ادامه سخنان خود افزود: «دوستان در این جلسه بر اهمیت و تاثیرگذاری اقتصاد بر قدرت ملی اشاره کردند و این موضوع بسیار مهمی است که من نیز به آن باور دارم. برخی از دوستان دلواپس از گذشته به این حرف من ایراد گرفته‌اند که من گفته‌ام که فقط قدرت نظامی برای یک کشور کافی نیست، قدرت نظامی امر مهمی است اما تنها قدرت نظامی نیست و من همچنان بر این سخن خود تاکید دارم. دیپلماسی قایق‌های توپدار که تعداد توپ‌ها و برد آنها فقط ملاک برتری بود مربوط به قرن 18 و 19 میلادی است و از ابتدای قرن بیستم قدرت اقتصادی در کنار قدرت نظامی قرار گرفته است و این مولفه باعث پیشرفت یا عقب‌ماندگی یک کشور شده است. از قرن بیستم به بعد دیپلمات‌ها تنها نمایندگان بخش خصوصی و امنیتی نبودند و حوزه دیگری به عنوان موضوع اقتصادی به فعالیت‌های آنها اضافه شد.»

شب قبل از این سخنرانی جنجالی وزیر امور خارجه و هشدار درباره اختلاف‌های داخلی در کشور، معاون سیاسی او در همایش تجلیل از کارافرینان و مدیران اشتغالزایی کشور به اروپایی‌ها هشدار داد. سید عباس عراقچی ، اظهار کرد: «برجام به دلیل خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی در یک وضع غیرعادی به سر می‌برد و ما و دیگر اعضای برجام در تلاش هستیم که اگر بشود برجام به مسیر خود ادامه دهد و اگر نشد به وضع قبل برجام و حتی فراتر از آن برمی‌گردیم.»

او همچنین از ارائه بسته پیشنهادی اروپا به ایران تا پایان ماه جاری میلادی خبر داد.

عراقچی گفت که برجام در «آی سی یو» مانده اگر تا پایان ماه داروی مورد نیاز (بسته پیشنهادی اروپا) را دریافت نکند وضع مناسبی نخواهد داشت. او در بخشی از سخنانش از احتمال خروج ایران از برجام گفت‌ و اینکه این امکان وجود دارد که فعالیت‌های ایران بعد از خروج از برجام فراتر از پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای باشد.

برخی اخبار امروز حاکی از آن است که هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است تا روز یکشنبه بسته پیشنهادی اروپا به ایران ارائه می‌شود.

نشست خبری نوبخت با رنگ و بوی اقتصاد

نشست خبری هفتگی محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، به دلیل برخی مسائل اقتصادی و مشکل کمبود آب در برخی از استان‌ها در هفته گذشته با حضور مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و رضا اردکانیان، وزیر نیرو، برگزار شد.

در این نشست نوبخت با بیان اینکه دولت همواره برای حفظ ارزش پول ملی تلاش کرده است خطاب به مردم توصیه کرد که همانطور که از تیم ملی فوتبال در عرصه رقابت‌های جام جهانی حمایت کرده‌اند از پول ملی کشور هم در برابر همه اتفاقات حمایت کنند.

وزیر اقتصاد نیز در این نشست با بیان اینکه اطلاعات واردات کالا با دلار 4200 تومانی را به تدریج روی سایت‌ وزارت اقتصاد قرار می‌دهیم تاکید کرد که باید قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان شفاف اعلام شود و آنها برچسب قیمت بر کالاها بزنند تا در مکانیزم رسیدگی به شکایات نیز کار به درستی انجام شود پس مردم باید به طور کامل در جریان چگونگی تامین کالاها و قیمت‌ها باشند و با طراحی مکانیزمی که در گمرک در نظر داریم چگونگی ورود کالا، میزان ورود آن و کسی که کالا را وارد کرده مشخص می‌شود و قطعا دولت نیز با کسانی که بخواهند در این میان از راه‌های غیرقانونی عمل کنند برخورد خواهد کرد.

مسعود کرباسیان در بخش دیگری از سخنانش سیاست دولت را حمایت از صادرکنندگان علام کرد و گفت که صادرکنندگان ملزم به فروش ارز به بانک نیستند بلکه آن‌ها می‌توانند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس عرضه کنند و به این ترتیب صادرکننده مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو نیز در این نشست از حل مشکل آب آبادان و خرمشهر تا 15 تیرماه خبر داد و گفت که با افتتاح پروژه غدیر مشکل آب این دو شهر حل خواهد شد.

رضا اردکانیان همچنین با بیان اینکه موضوع کم‌آبی افرادی در خارج از کشور را به هوس انداخته که التهاباتی را در کشور سازمان دهند، گفت که 334 شهر با جمعیت ۳۴ میلیون نفر تنش آبی دارند.

اتحاد قوا

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، روز سه‌شنبه در همایش سراسری قوه قضاییه‌ که با حضور سران سه قوه و مقام‌های عالی‌رتبه کشوری و لشکری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد در این مراسم سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهوری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی، گفت که هر سه قوه و همه ارکان نظام باید تحت رهبری مقام معظم رهبری امید، اعتماد و انسجام عمومی را ارتقاء دهند. در همین راستا و بنا به دستور مقام معظم رهبری، جلسات هفتگی مشترک بین سه قوه برگزار می‌شود که در جلسات اول و دوم آن مصوبات خوبی به دست آمد. همه این مصوبات مورد تأیید رهبری بودند و برای اجرا ابلاغ شده‌اند و این جلسات ادامه خواند داشت.

روحانی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش گفت که اگر می‌خواهیم آمریکایی‌ها را در تبلیغات و جنگ روانی شکست دهیم باید فضا را بازتر کنیم و اجازه دهیم ایرانی‌های خارج از کشور به راحتی به داخل سفر کنند تا در بازگشت هر کدام یک سفیر و مبلغ برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

تب بازار در بهارستان؛ تعطیلات تابستانی نمایندگان لغو شد

صبح چهارشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای غیر علنی اتفاقات و حاشیه‌های روز سه‌شنبه بازار تهران را که موجب تعطیلی بخش‌هایی از بازار و مانور رسانه‌های معاند شد، در نشستی غیرعلنی به ریاست علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه بررسی کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح آنچه در نشست غیرعلنی نمایندگان ملت گذشته می‌گوید که لاریجانی به تشریح شرایط موجود کشور و ارائه چند راه‌حل در مورد این مسئله پرداخته است.

گویا در این نشست تعدادی از نمایندگان مجلس نیز راهکارهایی را برای مهار نا‌بسامانی‌های بازار ارز ارائه کردند.

پیش از این نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای اقتصادی دولت دوازدهم (وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی) نشستی مشترک را در کمیسیون تلفیق برگزار کردند که در آن و بر اساس اظهارات نمایندگان تصمیمات خوبی گرفته شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت، در همین باره به پانا گفته است که تصمیم‌های موفق و خوبی در این نشست گرفته شده است که با توجه به وضع فعلی کشور می‌تواند التهابات بازار ارز را تا حد چشم‌گیری کاهش دهد.

منظور از «تصمیم‌های موفق»، ایجاد بازار ثانویه یا توافقی در بازار ارز است که در آن خریداران و فروشندگان ارز را با قیمت توافقی به یکدیگر بفروشند. بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس حداقل نتیجه این طرح کنترل بازار غیررسمی و جلوگیری سودجویی و معضل‌آفرینی برخی فرصت‌طلبان است.

پیش از این، اعلام شده بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه آخرین جلسه علنی خود را در هفته جاری برگزار خواهند کرد و سپس به مدت 18 روز به تعطیلات تابستانی خواهند رفت.

از آنجا که این تعطیلات از پیش‌تعیین‌شده با درنظرگیری موقعیت امروز کشور و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای از کار انداختن اقتصاد ایران توجیه نداشت و به همین دلیل امروز نمایندگان مجلس از هیات رئیسه بهارستان درخواست کردند که آن را لغو کند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس، در همین باره می‌گوید که باتوجه به وضع فعلی کشور و لزوم همراهی و همگامی قوای سه‌گانه برای جلوگیری از تحقق برنامه‌های دشمنان، تعطیلات 18 روزه تابستانی نمایندگان لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

تب و تاب بهارستان و نشست‌های اعضای اقتصادی پارلمان در روزهای جاری با تیم اقتصادی دولت به حد قابل توجهی افزایش یافته است و که نشان‌دهنده همراهی قوای مقننه و مجریه برای بهبود شرایط کشور و بازگرداندن ثبات به ایران است.

نمایندگان التهاب‌های رخ داده در بازار ارز را نه تنها طبیعی و بر اساس دلایل و پارامترهای اقتصادی نمی‌دانند بلکه معتقد هستند دست‌هایی در داخل برای کمک به خارج درکار است تا اوضاع کشور به هم بریزد.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در همین باره در گفت‌و‌گو با پانا در تشریح اتفاقات رخ داده در جلسه غیرعلنی بهارستان می‌گوید: «اتفاقات رخ داده در بازار که متاسفانه بعد از 40 سال باعث تعطیلی چند ساعته بخش‌هایی از بازار شد و پشت پرده آن در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت.»

رحیم صفوی تکذیب کرد

در روزهای ابتدایی هفته اظهاراتی از قول سرلشکر یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، مطرح شده بود و اعلام کرده بود که «گاهی به نظر می‌رسد اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره می‌شود.»

این سخنان با بازتاب زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور همراه بود. تعبیرهای مختلفی از آنچه مشاور عالی مقام معظم رهبری مطرح کرد در فضای کشور منتشر شد و گروهی حتی بر این باور بودند که این اظهارات ممکن است به استعفای دولت بیانجامد.

با وجود این، رحیم صفوی با تکذیب سخنان خود به همه شایعات پایان داد. او در نشست نمایندگان بهداری رزمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به همت موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد با نکوهش تلاش تفرقه‌افکنانه برخی از رسانه‌ها در انعکاس ناقص و وارونه سخنان او، اقدام برخی از رسانه‌ها در تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی را بر خلاف منافع ملی دانست و اظهار کرد: «هم اکنون که مثلث شیطانی آمریکا‌، رژیم صهیونیستی و آل سعود به دنبال تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد نارضایتی و القاء نا امیدی در مردم است و با تدابیر مقام معظم رهبری سران قوا د‌ر جلسات مشترک برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران متحد و به میدان آمده‌اند برای همه ما وظیفه است‌ تلاش کنیم تا با هماهنگی و هم‌افزایی و کمک به دولت محترم و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی‌، نقشه‌های دشمن در عرصه‌های جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم و اجازه ندهیم بدخواهان ایران اسلامی‌، مکنونات درونی و شیطانی خود را با نقل ناقص‌، جهت‌دار و موزیانه به افکار عمومی القاء کنند.»

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، نیز در حایشه جلسه هیات دولت به پانا گفته بود که اظهارات منتسب به رحیم‌صفوی بعید است.

دیدار مقام معظم رهبری با رئیس و مسئولان قوه قضائیه

آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری، صبح روز چهارشنبه در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه با اشاره به مسئولیت‌های سنگین و حاکمیتی دستگاه قضا تأکید کردند: «قوه قضاییه باید مظهر عدالت و ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم برای احقاق حقوق فردی و عمومی باشد و اعتماد افکار عمومی را با تبلیغ درست یعنی انعکاس هنرمندانه و مؤثر واقعیات و عملکرد دستگاه قضایی و نیز حرکت و تحول مستمر درونی به‌دست آورد.»

ایشان در این دیدار خواستار برخورد واضح و موثر مسئولان قضائی با فساد و مفسدان شدند و تاکید کردند که اگر دستگاه قضایی در ادای وظایف خود به‌خوبی عمل کند مردم از حاکمیت خرسند و راضی خواهند بود.

کابینه دستخوش تغییر و دیدار درباره FATF

سیدمحمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جهوری، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. او در مورد برخی شایعات درباره تغییرات در کابینه گفت: «تغییر در کابینه ربطی به وضع موجود کشور ندارد البته در حال حاضرکه فشارهای آمریکا زیاد شده است و قرار است تحریم‌ها اعمال شود ممکن است برخی از اعضای کابینه‌ای که در یک سال قبل انتخاب شدند و برای یک موقعیت دیگری انتخاب شده باشند. ممکن است اقای رئیس‌جمهوری بخواهند از برخی از نیروهای جوان‌تر و کسانی‌که دارای انرژی بیشتری هستند و امادگی داشته باشند برای موقعیت جدید بخواهند استفاده کنند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به موضوعات دیگری نیز اشاره کرد. او از دیدار حسن روحانی با رهبر انقلاب درباره FATF خبر داد. رهبر انقلاب در سخنان هفته گذشته خود در دیدار با نمایندگان مجلس گفتند: «از در زمینه معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی گفتند: «این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟»

پس از این سخنان رهبری، تعبیرهای متعددی از اینکه آیا موضوع FATF در مجلس مسکوت باقی خواهد ماند یا خیر مطرح شد و رئیس مجلس نیز اعلام کرد که در این باره نظر رهبری را اخذ خواهند کرد.

در پی این اخبار اعلام شد که احتمالا دیداری بین رهبر انقلاب و روسای قوه مقننه و مجریه برگزار خواهد شد تا در این باره نظر رهبری اخذ شود.

واعظی روز چهارشنبه اعلام کرد هر هفته رئیس‌جمهوری با رهبر انقلاب دیدار دارند، روز گذشته هم دیدار کردند و در مورد FATF هم صحبت شد.

دومین نشست سران قوا در مجلس یکشنبه برگزار می‌شود

مجلس شورای اسلامی هفته آینده یکشنبه 10 تیرماه پس از 71 روز دوباره شاهد حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه به علاوه نمایندگان مردم در خانه ملت، معاونان قوه قضائیه و وزرا و معاونان دولت دوازدهم خواهد بود.

این نشست پس از التهاب‌های اخیر ایجاد شده در اقتصاد کشور و لزوم همراهی سه قوه برای گذر از بحران‌سازی داخلی و خارجی تشکیل خواهد شد.

سران سه قوه روز گذشته در جریان برگزاری همایش سالانه قوه قضائیه بر لزوم همراهی همه مسئولان برای مقابله با جنگ روانی ایجاد شده تاکید کردند.

نمایندگان مجلس نیز پیش از این خواهان حضور حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری در بهارستان برای رایزنی درباره وضع کشور شده بودند.

این سومین نشست سران قوا در سال 97 محسوب می‌شود.

روحانی: ایستاده‌ایم

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با اشاره به اینکه باید متحد بایستیم و اختلاف داخلی بالاترین هزینه‌ها را به مردم و به‌ویژه فقرا تحمیل می‌کند گفت که روز اهتزاز پرچم ایران است؛ حاضرم در برابر تمام مخالفین و منتقدین خم شوم و دست آنها را برای اتحاد و همکاری ببوسم.

رئیس‌جمهوری همگان را به وحدت و پرهیز از دامن زدن به اختلافات فرا خواند و با بیان اینکه در شرایط فعلی و دشمنی‌ها، راه ما مقاومت با کمترین هزینه است، تاکید کرد که اگر سختی باشد، با هم تحمل می‌کنیم و تسلیم نخواهیم شد، عزت تاریخی را حفظ می‌کنیم و در مبارزه اراده ها، آمریکا را شکست می دهیم.

روحانی همچنین خطاب به کسانی که خواستار کناره گیری دولت بودند، گفت که دولت می‌ایستد؛ اگر کسی فکر می‌کند این دولت در برابر فشار استعفا می‌دهد، اشتباه می‌کند او همچنین تاکید کرد که دولت تمام قد در کنار بازار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار