تب بازار در بهارستان؛ تعطیلات تابستانی نمایندگان لغو شد

خانه ملت در جلسه غیر علنی راهکارهای بازگشت آرامش به کشور را بررسی کرد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز اتفاقات رخ داده در بازار تهران را به صورت غیرعلنی بررسی کردند و با توجه به اهمیت موضوع تعطیلات 18 روزه آنان نیز لغو شد.

کد مطلب: ۸۳۲۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تب بازار در بهارستان؛ تعطیلات تابستانی نمایندگان لغو شد

صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای غیر علنی اتفاقات و حاشیه‌های روز گذشته بازار تهران را که موجب تعطیلی بخش‌هایی از بازار و مانور رسانه‌های معاند شد، در نشستی غیرعلنی به ریاست علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه بررسی کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح آنچه در نشست غیرعلنی نمایندگان ملت گذشته می‌گوید که لاریجانی به تشریح شرایط موجود کشور و ارائه چند راه‌حل در مورد این مسئله پرداخته است.

گویا در این نشست تعدادی از نمایندگان مجلس نیز راهکارهایی را برای مهار نا‌بسامانی‌های بازار ارز ارائه کردند.

روز گذشته نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای اقتصادی دولت دوازدهم (وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی) نشستی مشترک را در کمیسیون تلفیق برگزار کردند که در آن و بر اساس اظهارات نمایندگان تصمیمات خوبی گرفته شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در همین باره به پانا می‌گوید که تصمیم‌های موفق و خوبی در این نشست گرفته شده است که با توجه به وضع فعلی کشور می‌تواند التهابات بازار ارز را تا حد چشم‌گیری کاهش دهد.

منظور از «تصمیم‌های موفق»، ایجاد بازار ثانویه یا توافقی در بازار ارز است که در آن خریداران و فروشندگان ارز را با قیمت توافقی به یکدیگر بفروشند. بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس حداقل نتیجه این طرح کنترل بازار غیررسمی و جلوگیری سودجویی و معضل‌آفرینی برخی فرصت‌طلبان است.

پیش از این، اعلام شده بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه آخرین جلسه علنی خود را در هفته جاری برگزار خواهند کرد و سپس به مدت 18 روز به تعطیلات تابستانی خواهند رفت.

از آنجا که این تعطیلات از پیش‌تعیین‌شده با درنظرگیری موقعیت امروز کشور و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای از کار انداختن اقتصاد ایران توجیه نداشت و به همین دلیل امروز نمایندگان مجلس از هیات رئیسه بهارستان درخواست کردند که آن را لغو کند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس، در همین باره می‌گوید که باتوجه به وضع فعلی کشور و لزوم همراهی و همگامی قوای سه‌گانه برای جلوگیری از تحقق برنامه‌های دشمنان، تعطیلات 18 روزه تابستانی نمایندگان لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

تب و تاب بهارستان و نشست‌های اعضای اقتصادی پارلمان در روزهای جاری با تیم اقتصادی دولت به حد قابل توجهی افزایش یافته است و که نشان‌دهنده همراهی قوای مقننه و مجریه برای بهبود شرایط کشور و بازگرداندن ثبات به ایران است.

نمایندگان التهابات رخ داده در بازار ارز را نه تنها طبیعی و بر اساس دلایل و پارامترهای اقتصادی نمی‌دانند بلکه معتقد هستند دست‌هایی در داخل برای کمک به خارج درکار است تا اوضاع کشور به هم بریزد.

مصطفی کواکبیان در همین باره از حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان، که این روزها تحت آماج حملات شدید مخالفان است، می‌خواهد که وضع کشور را «مو به مو» به صورت دقیق و صریح برای مردم تفسیر کند تا قشر حامی خود را بار دیگر در کنارش ببیند.

اعتراض‌هایی که منافقان و براندازان از آن حمایت کنند؛ راه به جایی نمی‌برد

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در همین بارهدر گفت‌و‌گو با پانا در تشریح اتفاقات رخ داده در جلسه غیرعلنی بهارستان می‌گوید: «اتفاقات رخ داده در بازار که متاسفانه بعد از 40 سال باعث تعطیلی چند ساعته بخش‌هایی از بازار شد و پشت پرده آن در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت.»

او ادامه می‌دهد: «نمایندگان اقتصادی هر کدام راهکار‌هایی ارائه کردند که باید با استفاده از ظرفیت‌های دولت و مجلس و البته کمک قوه قضائیه و برخورد قاطع با برهم زننداگان آرامش کشور اجرایی شود.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه می‌کند: «رئیس مجلس نیز راهکارهایی ارائه کردند که در نوع خود درست و صحیح است اما نکته اساسی اینجاست که مردم باید همواره هوشیاری و هوشمندی خود را در برخورد با این موارد حفظ کنند.»

رحیمی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های فرامرزی برای ایجاد اختلال وسیع در سیستم اقتصادی کشور می‌گوید: «آنان به دنبال دور کردن مردم از نظام و دولت هستند، پس از انتخابات ریاست جمهوری این طرح ناامیدسازی مردم را دنبال کردند و متاسفانه برخی در داخل ناخواسته به آن دامن زدند. امروز وقت همدلی است، مردم پای نظام خون و جان داده‌اند، امروز وقت همراهی و همدلی و ایستادگی در مقابل آنانی است که خواب‌های شومی برای این مرز و بوم دیده‌اند.»

او متذکر می‌شود: «مردم حق دارند معترض باشند، حق دارند ناراضی باشند و وظیفه تک تک مسئولان است که به آن‌ها پاسخ بدهند و با گوشت و خون خود برای بهبود اوضاع تلاش کنند اما یک نکته را باید ببنیم و آن هم ذوق و شوق منافقان و مخالفان و دشمنان ایران عزیز ما از اتفاقات روز گذشته است»

او همچنین بیان می‌کند: «دستگاه‌ها با نهایت مماشات و صبر و حوصله با اعتراض‌های مردمی برخورد کنند اما اعتراض‌هایی که منافقان و براندازان پشت آن باشند نه راه به جایی می‌برد و نه نتیجه‌ای خواهد داشت. مردم ما اینقدر سرد و گرم چشیده هستند که سریعا حساب خود را با آن‌ها جداکنند. مردم پای این نظام عزیزترین فرزندان خود را داده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار