رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

تحقق اهداف سند تحول از جدی‌ترین‌ راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در رسیدن به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وظیفه اصلی دستگاه آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی باشد‌، گفت: توجه به اسناد بالادستی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جدی‌ترین‌ راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در رسیدن به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت است.

کد مطلب: ۱۶۲۶۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف سند تحول از جدی‌ترین‌ راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در رسیدن به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت است

گردهمایی موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی منطقه ۳ شهر تهران با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات این منطقه برگزار شد.

احمد محمودزاده به نزدیک شدن به ایام سیزده آبان ماه و روز دانش‌آموز اشاره کرد و  گفت: امیدوارم انتقال دهنده خوبی به نسل جوان و دانش‌آموزان عزیز باشیم و پیام‌های ارزشمند این ایام را به درستی انعکاس دهیم.

وی با بیان  اینکه امروز با عنایت رئیس جمهور  به دستگاه آموزش و پرورش‌، اوضاع نظام تعلیم و تربیت کشور بهتر است‌، اظهار کرد‌: دغدغه‌مندی دولت وفاق ملی نسبت به رویداد‌های آموزش و پرورش قابل توجه است و باید از این فرصت مهم در راستای حل مسائل مختلف آموزش و پرورش بهره لازم ببریم‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وظیفه اصلی دستگاه آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی باشد‌، تصریح کرد: توجه به اسناد بالادستی  و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جدی‌ترین‌ راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در رسیدن به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پیرامون پیوستن به جریان پر شتاب علم و فناوری تاکید کرد و افزود: به  فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، علم و دانش مایه اقتدار نظام است و قدرت علمی قدرت سیاسی‌، نظامی و اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

محمود زاده با بیان اینکه بخشی از جریان تعلیم و تربیت کشور در مدارس غیر دولتی شکل می‌گیرد‌، تصریح کرد: تقویت هویت اسلامی‌، هویت ملی و عشق به وطن باید در دانش‌آموزان مورد اهتمام جدی‌تری قرار گیرد‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموز مدرسه دولتی و غیر دولتی همگی فرزندان این سرزمین هستند و همه تحت لوای پرچم مقدس جمهوری اسلامی هستند. وظیفه ما تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است و دو قطبی‌های کاذب نباید ما را از رسالت اصلی خود دور کند.

وی رعایت کلیه چارچوب‌های نظام تعلیم و تربیت کشور در مدارس غیر دولتی را ضروری دانست و‌ افزود‌: آموزش و پرورش امری حاکمیتی است و کسانی که در مدارس غیر دولتی به ایجاد ناهنجاری پرداخته و قوانین نظام آموزش و پرورش کشور را مورد توجه قرار ندهند، به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

محمود‌زاده بر اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی اشاره کرد و  گفت‌: کمیته رصد‌، پایش و مداخله در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تشکیل شده و کلیه مدارس غیر دولتی کشور بر اساس؛  شهر‌، منطقه‌، استان‌، جنسیت‌، مقطع‌، کلاس و‌ کتاب درسی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرند.

محمودزاده به کلیدواژه‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: عدالت آموزشی و پرورشی، تحول در کلاس درس‌، ارتقای کیفیت و مدارس تراز، از جمله سیاست‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است که با اتحاد و همسویی و وفاق و همدلی دست خواهیم یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار