وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا تأکید کرد؛

تمرکز برنامه‌های پرورشی در مدرسه با محوریت رصد، پایش و ارزیابی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر رصد، پایش و ارزیابی اقدامات برنامه‌ریزی شده در حوزه پرورشی تاکید کرد و گفت: برای هر مدرسه، در زمینه شاخص‌های پرورشی و فرهنگی باید شاخص‌های مشخصی تعیین و تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و امضا شود و سپس بر اساس همان تفاهم‌نامه عملکرد مدرسه مورد ارزیابی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۶۲۵۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز برنامه‌های پرورشی در مدرسه با محوریت رصد، پایش و ارزیابی

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا درباره چگونگی تحقق  اقدامات برنامه‌ریزی شده در گردهمایی معاونان پرورشی سراسر کشور، گفت: «باید برنامه‌ها را به‌گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی کنیم که به سطح مدرسه برود و در مدرسه محقق شود. برای اینکه این اتفاق به‌صورت واقعی صورت گیرد و اطمینان پیدا کنیم که در مدرسه تحولات لازم رخ می‌دهد، لازم است تمرکز خود را در حوزه رصد، پایش و ارزیابی بر سطح مدرسه قرار دهیم.»

وی افزود: در همین راستا، در جلسه گردهمایی معاونین پرورشی اشاره کردم که برای هر مدرسه، در زمینه شاخص‌های پرورشی و فرهنگی باید شاخص‌های مشخصی تعیین شود، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و امضا شود و سپس بر اساس همان تفاهم‌نامه عملکرد مدرسه مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: موضوع بعدی نیز، طبیعتا شبکه‌سازی دانش‌آموزان و همچنین شبکه‌سازی مربیان پرورشی در سطح منطقه است؛ امری که می‌تواند این درک مشترک گسترده و جهت‌گیری‌های وسیع را تا سطح مدارس منطقه منتقل و تثبیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار