معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش:

بسیج دانش‌آموزی، شریک راهبردی آموزش‌و‌پرورش در درس آمادگی دفاعی/ برنامه‌ریزی برای جذب دبیران درس آمادگی دفاعی

سردار مجتبی باستان: استخدام تعداد قابل توجهی دبیر متخصص برای درس آمادگی دفاعی در دستور کار قرار دارد

تهران (پانا) - نشست تخصصی بررسی و ارتقای درس «آمادگی دفاعی» در دوره متوسطه با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، نمایندگان دفتر تألیف کتاب‌های درسی و دبیرخانه راهبری درس آمادگی دفاعی در ساختمان معاونت آموزش متوسطه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۶۱۶۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بسیج دانش‌آموزی، شریک راهبردی آموزش‌و‌پرورش در درس آمادگی دفاعی/ برنامه‌ریزی برای جذب دبیران درس آمادگی دفاعی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در این نشست با  گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر اهمیت نقش دبیرخانه‌های راهبری دروس در نظام آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر، ۷۴ دبیرخانه راهبری برای دروس مختلف در کشور فعال هستند که دبیرخانه راهبری درس آمادگی دفاعی در استان کرمان یکی از نمونه‌های مهم و اثرگذار در این حوزه به‌شمار می‌رود. این دبیرخانه‌ها بازوان علمی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و به‌عنوان حلقه واسط بین ستاد و کلاس درس، وظیفه ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزشی را بر عهده دارند.

سیدمصطفی آذرکیش با اشاره به همکاری‌های بین‌دستگاهی افزود: معاونت آموزش متوسطه، بسیج دانش‌آموزی و سازمان تالیف و برنامه‌ریزی آموزشی، سه شریک راهبردی در پیشبرد اهداف این درس محسوب می‌شوند. در دولت وفاق ملی، هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، همراه با نقش پررنگ خانواده‌ها، می‌تواند بستر ارتقای همه‌جانبه دانش‌آموزان را فراهم کند. در همین راستا، بسیج دانش‌آموزی شریک راهبردی ما در آموزش درس آمادگی دفاعی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین به بررسی طرح‌های موجود در این حوزه پرداخت و گفت: در طرح‌های آموزشی نظیر طرح شهید زرین، باید نگاه جامع‌تری به ابعاد مختلف دفاعی و تربیتی داشت. تعریف درست عوامل انگیزشی و توجه هم‌زمان به انگیزه دانش‌آموزان و دبیران از ضروریات پیشبرد این درس است. انگیزه معلمان این درس نقشی تعیین‌کننده در موفقیت و اثرگذاری آن در مدارس دارد.

در ادامه این نشست، سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی‌ نیز ضمن اشاره به برنامه‌های مشترک این سازمان با وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای تاکید کرد. وی همچنین خبر داد: استخدام تعداد قابل توجهی دبیر متخصص برای درس آمادگی دفاعی در دستور کار قرار دارد که می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت تدریس این درس ایفا کند.

این نشست با طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات مختلف از سوی نمایندگان دفاتر تخصصی و دبیرخانه راهبری درس آمادگی دفاعی به پایان رسید. حاضران بر این نکته تأکید داشتند که تقویت برنامه‌های آموزشی و مشارکت خانواده‌ها، می‌تواند درس آمادگی دفاعی را به بستری ارزشمند برای تقویت هویت ملی و ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و دفاعی دانش‌آموزان تبدیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار