رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی تاکید کرد:
تغییر کتابهای درسی در راستای ارتقای کیفیت یادگیری و پاسخ به نیازهای واقعی جامعه
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی گفت تغییر در کتابهای درسی نخست در چارچوب طرحواره تحول در برنامه درسی و دوم بر اساس نیازها و ارزشیابیهای موردی پیش میرود.

علی لطیفی در برنامه «مثبت آموزش» شبکه آموزش سیما درباره تغییر کتابهای درسی، گفت: تغییر در کتابهای درسی در دو مسیر پیش میرود، نخست در چارچوب طرحواره تحول در برنامه درسی و دوم بر اساس نیازها و ارزشیابیهای موردی.
وی در ادامه افزود: در مسیر نخست، تغییرات اساسی در قالب برنامه درسی مدرسهای دنبال میشود که طی بازهای ۸ الی ۱۰ ساله، همه کتابها جدید خواهند شد و حتی اختیار انتخاب منابع به برخی مدارس داده میشود.
لطیفی همچنین اظهار کرد: برخی کتابها بر اساس تحولات علمی و نیازهای روز تغییر کردهاند. بهعنوان مثال، کتابهای پایه دهم فنیوحرفهای در سال جاری بهروزرسانی شدهاند و کتاب کار و فناوری پایه ششم نیز با افزودن پودمانهای کدنویسی و بخشهایی درباره آموزش هوش مصنوعی به صورت سراسری اجرا و کتاب کار و فناوری پایه هفتم و هشتم اجرای آزمایشی میشود.
وی تصریح کرد: در دوره اول متوسطه، کتاب «از من تا خدا» با رویکردی جدید تدوین و طراحی شده است. همچنین کتاب کار آموزش خط تحریری برای دوره ابتدایی و پایههای چهارم، پنجم و ششم در حال اجرا است.
علی لطیفی با اشاره به نتایج ارزشیابیهای اجرای آزمایشی تاکید کرد: خروجیها نشاندهنده تأثیر مثبت این کتابها است. معلمان و دانشآموزان در فرایند ارزشیابی بازخوردهایی دادهاند که حاکی از اثر آرامبخش و تربیتی این فعالیتها است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام این تغییرات در راستای ارتقای کیفیت یادگیری و پاسخ به نیازهای واقعی جامعه طراحی شده و با اجرای آزمایشی و دریافت بازخورد، بهبود و تکمیل میشوند.
ارسال دیدگاه